Raport.

IAI SA (18/2017) Raport okresowy za II kwartał 2017 roku

Zarząd IAI S.A. przekazuje w załączeniu do publicznej wiadomości treść raportu okresowego obejmującego drugi kwartał 2017 roku.
Podstawa Prawna:
§ 5 ust. 1 pkt 1) Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect"

Lista plików:

  • Załącznik nr: 1

    Pobierz plik
  • IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Raport kwartalny IAI S.A.
    za okres od 1 kwietnia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r.
    Szczecin, 14 sierpnia 2017 r.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 1 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Spis treści
    Informacje ogólne ............................................................................................................................................................ 3
    D ANE SPÓŁKI ...................................................................................................................................................................................... 3
    O RGANY SPÓŁKI .................................................................................................................................................................................. 3
    W SKAZANIE JEDNOSTEK WCHODZĄCYCH W SKŁAD GRUPY KAPITAŁOWEJ . ............................................................................................................. 3
    L ICZBA ZATRUDNIONYCH NA UMOWĘ O PRACĘ W PRZELICZENIU NA PEŁNE ETATY ................................................................................................... 3
    Wybrane dane finansowe ................................................................................................................................................ 4
    D ANE BILANSOWE ................................................................................................................................................................................. 4
    D ANE Z RACHUNKU ZYSKÓW I STRAT ......................................................................................................................................................... 4
    Kwartalne skrócone sprawozdanie finansowe ............................................................................................................. 5
    B ILANS NA 30 CZERWCA 2017 R . ........................................................................................................................................................... 5
    R ACHUNEK ZYSKÓW I STRAT ZA DRUGI KWARTAŁ ORAZ NARASTAJĄCO ................................................................................................................ 6
    R ACHUNEK PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH ZA DRUGI KWARTAŁ ORAZ NARASTAJĄCO ................................................................................................... 7
    Z ESTAWIENIE ZMIAN W KAPITALE WŁASNYM .................................................................................................................................................. 7
    I NFORMACJA O ZASADACH PRZYJĘTYCH PRZY SPORZĄDZANIU RAPORTU , W TYM INFORMACJE O ZMIANACH STOSOWANYCH ZASAD ( POLITYKI ) RACHUNKOWOŚCI .... 7
    Komentarz Zarządu Emitenta na temat czynników i zdarzeń, które miały wpływ na osiągnięte wyniki finansowe
    ........................................................................................................................................................................................... 9
    S TANOWISKO Z ARZĄDU ODNOŚNIE MOŻLIWOŚCI ZREALIZOWANIA PUBLIKOWANYCH PROGNOZ WYNIKÓW NA DANY ROK W ŚWIETLE WYNIKÓW ZAPREZENTOWANYCH
    W DANYM RAPORCIE KWARTALNYM .......................................................................................................................................................... 11
    Zwięzła charakterystyka istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport, wraz
    z opisem najważniejszych czynników i zdarzeń, w szczególności o nietypowym charakterze, mających wpływ
    na osiągnięte wyniki. ..................................................................................................................................................... 12
    IAI A DS STWORZONY PRZY WSPÓŁPRACY Z G OOGLE DOSTARCZA ZAMÓWIENIA DO SKLEPÓW INTERNETOWYCH ............................................................ 12
    W EB C AMP I PHP C AMP – KOLEJNE UDANE IMPREZY REKRUTACYJNE TWORZĄCE EMPLOYEER BRANDING ................................................................. 13
    P RESTIŻOWE WDROŻENIE IAI-S HOP . COM (I DO S ELL S HOP ) DO SPRZEDAŻY STOISK NA T HE T ALL S HIP R ACES ......................................................... 14
    Komentarz Zarządu Emitenta na temat aktywności, jaką w okresie objętym raportem Emitent podejmował w
    obszarze rozwoju prowadzonej działalności, w szczególności poprzez działania nastawione na wprowadzenie
    rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwie ......................................................................................................... 16
    F IN - TECH DLA E - COMMERCE , CZYLI B ANKING P RO AUTOMATYZUJE ŻMUDNE KSIĘGOWANIE PRZELEWÓW Z RACHUNKU BANKOWEGO ................................... 16
    IAI P AY SKRACA OBIEG GOTÓWKI , PIENIĄDZE TRAFIAJĄ BEZPOŚREDNIO DO SPRZEDAJĄCEGO .................................................................................. 17
    D ODANIE NOWYCH , MIĘDZYNARODOWYCH SYSTEMÓW PŁATNOŚCI USPRAWNIA HANDEL MIĘDZYNARODOWY .................................................................. 18
    I NTERNETOWE ZAKUPY W JEDEN DZIEŃ TRAFIAJĄ DO KUPUJĄCEGO – TERAZ TO MOŻLIWE W SKLEPACH IAI-S HOP . COM (I DO S ELL S HOP ) ........................... 18
    M ETODY GROWTH HACKINGU ZAPRZĘGNIĘTE DO GENEROWANIA ZAMÓWIEŃ PRZEZ NOWY PROGRAM PARTNERSKI . Ś WIETNY SPOSÓB NA WYKORZYSTNIA
    I NFLUENCERÓW I CELEBRYTÓW TO PROMOCJI SKLEPU . ................................................................................................................................. 19
    Z UPEŁNIE NOWY MODUŁ OBSŁUGI REKLAMACJI W SKLEPACH ........................................................................................................................... 20
    Ł ATWIEJSZE ROZLICZENIA DLA JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH I KOREKT FAKTUR ...................................................................................................... 20
    W YPOŻYCZANIE SPRZĘTU I SAMOCHODÓW – NOWY RYNEK DLA I DO S ELL B OOKING .............................................................................................. 21
    K ODY RABATOWE ZACHĘCAJĄ DO REZERWACJI W I DO S ELL B OOKING ............................................................................................................... 22
    A UTOMATYZACJA OPTYMALIZUJĄCA ZAJĘTOŚĆ OŚRODKA ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ MIEJSC NOCLEGOWYCH ....................................................................... 23
    W IĘCEJ JĘZYKÓW W W IDGECIE POMAGAJĄ W MIĘDZYNARODOWEJ TURYSTYCE .................................................................................................... 23
    I NTEGRACJA Z H OME T O G O – PIERWSZA TAKA W P OLSCE ............................................................................................................................ 24
    I NTEGRACJA S4H H OTEL Z I DO S ELL B OOKING POZWALA POZYSKIWAĆ KOLEJNYCH KLIENTÓW ............................................................................... 24
    K OLEJNE USPRAWNIENIE DLA MIĘDZYNARODOWEJ TURYSTYKI – DYNAMICZNE WYLICZANIE CEN W WALUTACH ............................................................... 25
    Przedmiot działalności Spółki ...................................................................................................................................... 26
    Struktura akcjonariatu ................................................................................................................................................... 32
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 2 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Informacje ogólne
    Dane spółki
    NAZWA SPÓŁKI :
    IAI Spółka Akcyjna
    SIEDZIBA, ADRES : Szczecin, al. Piastów 30 71-064 Szczecin
    NR TELEFONU, FAKSU:
    tel.: + 48 91 443 66 00 fax.: +48 91 443 66 08
    ADRES STRONY INTERNETOWEJ:
    www.iai-sa.com
    ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ:
    [email protected]
    SĄD REJESTROWY:
    Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII
    Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    DATA REJESTRACJI W KRS:
    2 kwietnia 2009 roku
    NR KRS:
    000325245
    NR REGON:
    320147706
    NIP:
    8522470967
    Organy spółki
    W skład Zarządu IAI S.A. na dzień 30 czerwca 2017 roku wchodzili:
    • Paweł Fornalski , Prezes Zarządu
    • Sebastian Muliński , Wiceprezes Zarządu
    W skład Rady Nadzorczej IAI S.A. na dzień 30 czerwca 2017 roku wchodzili:
    • Dariusz Zarzecki – Przewodniczący Rady Nadzorczej
    • Zbigniew Muliński
    • Piotr Fornalski
    • Marcin Koźlik
    • Tomasz Fornalski
    W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 roku w organach Spółki nie zaszły żadne zmiany.
    Wskazanie jednostek wchodzących w skład grupy kapitałowej.
    Na dzień sporządzenia niniejszego raportu Emitent nie tworzy, ani nie wchodzi w skład grupy
    kapitałowej.
    Liczba zatrudnionych na umowę o pracę w przeliczeniu na pełne etaty
    30 czerwca 2017 roku zatrudnienie na podstawie umowy o pracę u Emitenta wynosiło 29 osób, wobec
    31 na koniec czerwca 2016 roku.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 3 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Wybrane dane finansowe
    Dane bilansowe
    Pozycja w złotych na
    30.06.2017 w złotych na
    30.06.2016
    AKTYWA
    Wartości niematerialne i prawne 142 413,94 222 270,11
    Rzeczowe aktywa trwałe 774 069,32 270 071,64
    Należności długoterminowe 0,00 0,00
    Inwestycje długoterminowe 1 039 870,00 1 179 870,00
    Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe 35 813,00 33 512,00
    Zapasy 0,00 0,00
    Należności krótkoterminowe 1 839 934,71 1 316 233,14
    Inwestycje krótkoterminowe w tym środki pieniężne w kasie i na rachunkach
    bankowych 8 510 105,94 4 905 917,18
    Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe 260 235,62 112 514,82
    AKTYWA RAZEM 12 602 442,53 8 040 388,89
    Kapitał własny 815 623,50 4 315 078,35
    Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego 0,00 0,00
    Rezerwy na zobowiązania 76 212,31 76 404,31
    Zobowiązania długoterminowe 0,00 0,00
    Zobowiązania krótkoterminowe 5 625 699,69 3 648 906,23
    Rozliczenia międzyokresowe 0,00 0,00
    PASYWA RAZEM 12 602 442,53 8 040 388,89
    Dane z rachunku zysków i strat
    Pozycja w złotych za
    01.04- 30.06.2017 w złotych za
    01.04- 30.06.2016 w złotych za
    01.01- 30.06.2017 1 w złotych za
    01.01- 30.06.2016 1
    Przychody netto ze sprzedaży 6 331 292,94 4 316 886,51 12 192 722,87 8 456 624,76
    Koszty działalności operacyjnej 4 748 435,42 4 047 913,63 9 087 549,47 7 322 967,85
    Amortyzacja 85 284,98 41 749,03 141 363,16 79 494,68
    Zysk/strata na sprzedaży 1 582 857,52 268 972,88 3 105 173,40 1 133 656,91
    Pozostałe przychody operacyjne 1 709,87 2 392,48 80 468,68 50 862,69
    Pozostałe koszty operacyjne 5 374,51 2 910,31 6 980,11 4 866,33
    Zysk / strata z działalności operacyjnej 1 579 192,88 268 455,05 3 178 661,97 1 179 653,27
    Przychody finansowe 130 112,14 103 251,54 136 165,90 107 967,27
    Koszty finansowe 105,20 1 975,26 124,99 2 072,75
    Zysk / strata z działalności gospodarczej 1 709 199,82 369 731,33 3 314 702,88 1 285 547,79
    Wynik zdarzeń nadzwyczajnych 0,00 0,00 0,00 0,00
    Zysk / strata brutto 1 709 199,82 369 731,33 3 314 702,88 1 285 547,79
    Podatek dochodowy 244 720,00 116 036,00 519 471,00 231 495,00
    Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku 0,00 0,00 0,00 0,00
    Zysk / strata netto 1 464 479,82 253 695,33 2 795 231,88 1 054 052,79
    1 Wartości narastająco za kolejne kwartały danego roku
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 4 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Kwartalne skrócone sprawozdanie finansowe
    Bilans na 30 czerwca 2017 r.
    Pozycja W złotych na 30.06.2017 W złotych na 30.06.2016
    AKTYWA
    Aktywa trwałe
    Wartości niematerialne i prawne 142 413,94 222 270,11
    Rzeczowe aktywa trwałe 774 069,32 270 071,64
    Należności długoterminowe 0,00 0,00
    Inwestycje długoterminowe 1 039 870,00 1 179 870,00
    Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe 35 813,00 33 512,00
    Razem aktywa trwałe 1 992 166,26 1 705 723,75
    Aktywa obrotowe
    Zapasy 0,00 0,00
    Należności krótkoterminowe 1 839 934,71 1 316 233,14
    Inwestycje krótkoterminowe 8 510 105,94 4 905 917,18
    Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe 260 235,62 112 514,82
    Razem aktywa obrotowe 10 610 276,27 6 334 665,14
    AKTYWA RAZEM 12 602 442,53 8 040 388,89
    PASYWA
    Kapitał własny
    Kapitał podstawowy 815 623,50 815 623,50
    Należne wpływy na kapitał podstawowy 0,00 0,00
    Udziały własne 0,00 0,00
    Kapitał zapasowy 1 986 192,25 1 840 350,55
    Kapitał z aktualizacji wyceny 0,00 0,00
    Pozostałe kapitały rezerwowe 1 303 482,90 605 051,51
    Zysk (strata) z lat ubiegłych 0,00 0,00
    Zysk (strata) netto roku bieżącego 2 795 231,88 1 054 052,79
    Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego 0,00 0,00
    Razem kapitał własny 6 900 530,53 4 315 078,35
    Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
    Rezerwy na zobowiązania 76 212,31 76 404,31
    Zobowiązania długoterminowe 0,00 0,00
    Zobowiązania krótkoterminowe 5 625 699,69 3 648 906,23
    Rozliczenia międzyokresowe 0,00 0,00
    Razem zobowiązania 5 701 912,00 3 725 310,54
    PASYWA RAZEM 12 602 442,53 8 040 388,89
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 5 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Rachunek zysków i strat za drugi kwartał oraz narastająco
    Wyszczególnienie W złotych za 01.04-
    30.06.17 W złotych za 01.04-
    31.06.16 W złotych na
    30.06.2017 1 W złotych na
    30.06.2016 1
    A.Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi: 6 331 292,94 4 316 886,51 12 192 722,87 8 456 624,76
    Przychody netto ze sprzedaży produktów 0,00 0,00 0,00 0,00
    Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów 0,00 0,00 0,00 0,00
    Przychody ze sprzedaży usług 6 331 292,94 4 316 886,51 12 192 722,87 8 456 624,76
    B.Koszty działalności operacyjnej 4 748 435,42 4 047 913,63 9 087 549,47 7 322 967,85
    Amortyzacja 85 284,98 41 749,03 141 363,16 79 494,68
    Zużycie materiałów i energii 104 891,72 40 442,99 176 657,53 60 998,30
    Usługi obce 3 650 411,46 3 101 395,42 6 914 241,68 5 433 636,22
    Podatki i opłaty 18 422,15 13 233,72 34 942,72 23 470,12
    Wynagrodzenia 760 212,52 736 408,48 1 562 816,24 1 493 704,35
    Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia 101 035,22 106 117,52 215 253,11 217 946,68
    Pozostałe koszty rodzajowe 28 177,37 8 566,47 42 275,03 13 717,50
    Wartość sprzedanych towarów i materiałów 0,00 0,00 0,00 0,00
    C.Zysk / strata brutto ze sprzedaży 1 582 857,52 268 972,88 3 105 173,40 1 133 656,91
    D.Pozostałe przychody operacyjne 1 709,87 2 392,48 80 468,68 50 862,69
    Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych 0,00 0,00 75 609,76 0,00
    Dotacje 0,00 0,00 0,00 39 344,85
    Inne przychody operacyjne 1 709,87 2 392,48 4 858,92 11 517,84
    E.Pozostałe koszty operacyjne 5 374,51 2 910,31 6 980,11 4 866,33
    Strata ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych 0,00 0,00 0,00 0,00
    Aktualizacja wartości aktywów niefinansowych 0,00 0,00 0,00 0,00
    Inne koszty operacyjne 5 374,51 2 910,31 6 980,11 4 866,33
    F.Zysk / strata z działalności operacyjnej 1 579 192,88 268 455,05 3 178 661,97 1 179 653,27
    G.Przychody finansowe 130 112,14 103 251,54 136 165,90 107 967,27
    Dywidendy i udziały w zyskach 123 134,33 98 507,46 123 134,33 98 507,46
    Odsetki 6 977,81 4 743,04 13 031,57 9 447,10
    Zysk ze zbycia inwestycji 0,00 0,00 0,00 0,00
    Aktualizacja wartości inwestycji 0,00 0,00 0,00 0,00
    Inne 0,00 1,04 0,00 12,71
    H.Koszty finansowe 105,20 1 975,26 124,99 2 072,75
    Odsetki 0,00 0,00 0,00 0,00
    Strata ze zbycia inwestycji 0,00 0,00 0,00 0,00
    Aktualizacja wartości inwestycji 0,00 0,00 0,00 0,00
    Inne 105,20 1 975,26 124,99 2 072,75
    I.Zysk / strata z działalności gospodarczej 1 709 199,82 369 731,33 3 314 702,88 1 285 547,79
    J.Wynik zdarzeń nadzwyczajnych 0,00 0,00 0,00 0,00
    Zyski nadzwyczajne 0,00 0,00 0,00 0,00
    1 Wartości narastająco za kolejne kwartały danego roku
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 6 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Straty nadzwyczajne 0,00 0,00 0,00 0,00
    K.Zysk / strata brutto 1 709 199,82 369 731,33 3 314 702,88 1 285 547,79
    L.Podatek dochodowy 244 720,00 116 036,00 519 471,00 231 495,00
    M.Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku 0,00 0,00 0,00 0,00
    N.Zysk / strata netto 1 464 479,82 253 695,33 2 795 231,88 1 054 052,79
    Rachunek przepływów pieniężnych za drugi kwartał oraz narastająco
    Wyszczególnienie W złotych za 01.04-
    30.06.17 W złotych za 01.04-
    30.06.16 W złotych na
    30.06.2017 2 W złotych na
    30.06.2016 2
    A.Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej
    I. Wynik finansowy netto (zysk/strata) 1 464 479,82 253 695,33 2 795 231,88 1 054 052,79
    II. Korekty o pozycje 1 749 923,30 292 192,20 1 216 338,94 658 819,54
    III. Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej 3 214 403,12 545 887,53 4 011 570,82 1 712 872,33
    B. Przepływy środków pieniężnych z działalności inwestycyjnej
    I. Wpływy 123 134,33 98 507,46 123 134,33 98 507,46
    II.Wydatki 18 803,34 13 161,28 612 237,31 42 240,05
    III. Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej 104 330,99 85 346,18 -489 102,98 56 267,41
    C. Przepływy środków pieniężnych z działalności finansowej
    I.Wpływy 0,00 0,00 0,00 0,00
    II.Wydatki 978 748,20 489 374,10 978 748,20 489 374,10
    III.Środki pieniężne netto z działalności finansowej -978 748,20 -489 374,10 -978 748,20 -489 374,10
    D.Przepływy pieniężne netto razem 2 339 985,91 141 859,61 2 543 719,64 1 279 765,64
    E.Bilansowa zmiana środków pieniężnych
    F.Środki pieniężne na początek okresu 6 170 120,03 4 764 057,57 5 966 386,30 3 626 151,54
    G.Środki pieniężne na koniec okresu 8 510 105,94 4 905 917,18 8 510 105,94 4 905 917,18
    Zestawienie zmian w kapitale własnym
    Wyszczególnienie w złotych na
    30.06.2017 w złotych na
    30.06.2016
    I. Kapitał własny na początek okresu 5 084 046,85 3 750 399,66
    Ia Kapitał własny na początek okresu po korektach 5 084 046,85 3 750 399,66
    II Kapitał własny na koniec okresu 6 900 530,53 4 315 078,35
    III Kapitał własny po uwzględnieniu proponowanego podziału zysku 6 900 530,53 4 315 078,35
    Informacja o zasadach przyjętych przy sporządzaniu raportu, w tym
    informacje o zmianach stosowanych zasad (polityki) rachunkowości
    Zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego w IAI Spółka Akcyjna
    ustalone zostały w oparciu o art. 28-42 Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku
    ( DZ.U. nr 121, poz.591 z późn. zm.)
    Zgodnie z postanowieniami polityki rachunkowości aktywa i pasywa wycenia się nie rzadziej niż na
    dzień bilansowy w następujący sposób:
    2 Wartości narastająco za kolejne kwartały danego roku
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 7 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    1. Wartości niematerialne i prawne – według cen nabycia pomniejszonych o skumulowane
    odpisy umorzeniowe. Wartości niematerialne i prawne o wartości początkowej poniżej 3.500
    złotych zaliczane są bezpośrednio w koszty zużycia materiałów w miesiącu zakupu lub do
    składników aktywów i umarzane jednorazowo w zależności od charakteru tych że, a powyżej
    3.500 złotych zaliczane są do składników aktywów, wprowadzone do ewidencji oraz
    amortyzowane przy wykorzystaniu metody liniowej,
    2. Środki trwałe – według cen nabycia pomniejszonych o skumulowane odpisy umorzeniowe.
    Środki trwałe o wartości początkowej poniżej 3.500 złotych zaliczane są bezpośrednio w
    koszty zużycia materiałów w miesiącu zakupu lub do składników aktywów i umarzane
    jednorazowo w zależności od charakteru tych że, a powyżej 3.500 złotych zaliczane są do
    składników aktywów, wprowadzone do ewidencji oraz amortyzowane przy wykorzystaniu
    metody liniowej,
    3. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe – w wartości nominalnej,
    4. Należności krótkoterminowe – w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem ostrożności,
    przy uwzględnieniu odsetek za zwłokę w zapłacie z żądaniem, których wystąpiono do
    kontrahenta,
    5. Inwestycje krótkoterminowe, w tym środki pieniężne – w wartości nominalnej,
    6. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe – czynne rozliczenia międzyokresowe
    kosztów dotyczące przyszłych okresów sprawozdawczych w wartości nominalnej,
    7. Kapitały własne – w wartości nominalnej, według ich rodzajów i zasad określonych
    przepisami prawa, statutem spółki. Kapitał podstawowy wykazano w wysokości określonej w
    statucie Spółki i wpisanej w rejestrze sądowym,
    8. Rezerwy – w uzasadnionej, wiarygodnie oszacowanej wartości,
    9. Zobowiązania – w kwocie wymagającej zapłaty z wyjątkiem zobowiązań z tytułu dostaw i
    usług wycenionych według wartości nominalnej, w stosunku, do których kontrahenci
    odstąpili od naliczania odsetek,
    10. Rozliczenia międzyokresowe – według wartości nominalnej.
    11. Spółka sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z art. 45 Ustawy o rachunkowości.
    Uszczegółowienie informacji wykazanych w sprawozdaniu zawiera informacja dodatkowa
    przedstawiona za pomocą not.
    12. Sposób sporządzania i pomiaru wyniku finansowego Spółki wynika ze specyfiki prowadzonej
    działalności (działalność usługowa) oraz ewidencji kosztów w układzie rodzajowym na
    zespole „4” – Koszty według rodzajów i oparty jest o porównawczy rachunek zysków i strat.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 8 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Komentarz Zarządu Emitenta na temat
    czynników i zdarzeń, które miały wpływ na
    osiągnięte wyniki finansowe
    O 477%, czyli prawie o pięć razy, zysk netto był wyższy w drugim kwartale 2017 roku niż
    zanotowany w analogicznym okresie 2016 roku. Podobnie wzrosła EBITDA. Przychody ze
    sprzedaży rosną wykładniczo, a ROS osiągnął poziom 22,93%. Zarząd ocenia, że te wyniki z
    pewnością ucieszą inwestorów.
    Porównując pierwsze półrocza 2017 i 2016 widać wzrost zysku netto i EBITDY o 165%, czyli dwa
    i pół raza. Spółka prezentuje wzrost rentowności od dłuższego czasu i systematycznie poprawia
    swoje wyniki finansowe. ROS po pierwszym półroczu 2017 roku wyniósł 22,93%, po pierwszym
    półroczu 2016 było to 12,46%, 2015 – 9,89%. Widać wyraźnie trend wzrostowy. Jest to wynik
    konsekwentnie prowadzonego rozwoju Spółki, zwiększaniu liczby obsługiwanych klientów
    oraz osiągniętego efektu skali, który jest ideą platform SaaS. Wraz z pozyskiwaniem kolejnych
    klientów oraz rozwojem obecnych, przez nowości opisywane także w tym raporcie, ten efekt
    będzie trwał.
    Wysoka rentowność widoczna jest także w analizie finansowej. Na bardzo wysokim poziomie jest
    także wskaźniki ROE wynoszący, tylko po pierwszym, półroczu 52,25%, pokazując efektywne
    wykorzystanie kapitałów Spółki. ROA wynosi 40,51%. Oba wskaźniki zdecydowanie wzrosły
    wobec poziomu z ubiegłego roku. EBITDA po pierwszym półroczu, jest jest wyższa niż w całym
    2016 roku .
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 9 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Oczywiście nie byłoby wzrostu rentowności, bez wzrostu przychodów. Rosną one wykładniczo od
    kilku lat z rzędu . Przy wzroście przychodów ze sprzedaży w drugim kwartale i pierwszym półroczu
    o ok. 45%, koszty działalności operacyjnej wzrosty o około 20% . Kwartalne przychody ze
    sprzedaży Spółki, wynoszące 6,33 miliona złotych są rekordowo wysokie w historii IAI.
    Spółka utrzymuje wysoką rentowność dzięki systematycznym inwestycjom w przeszłości w zasoby,
    kadrę i nowe rozwiązania zwiększające kompleksowość, a co za tym idzie marżowość usług.
    Wynika to z efektu skali, czyli tego, że przy coraz większej liczbie obsługiwanych sklepów, pewne
    składniki kosztowe nie rosną liniowo. Najważniejszym składnikiem kosztów operacyjnych są
    wynagrodzenia pracowników, a dzięki powtarzalności programów koszt jednostkowy przypadający
    na każdego klienta spada. Spółka zwraca uwagę inwestorów na to, że prowadzi inną niż wiele
    innowacyjnych firm politykę księgowania kosztów pracy, skoncentrowaną na zatrzymywanie
    gotówki. W wyniku tej strategii koszty pracy działu R&D, czyli wszelkich prac rozwojowych Spółka
    księguję w bieżących wydatkach i nie obciąża konta „Wartości niematerialne i prawne”. Stąd
    bieżący wynik finansowy oraz EBITDA nie są zwiększane, przez odłożenie w czasie
    zaksięgowania kosztów wynagrodzeń, a następnie amortyzacji wartości niematerialnych i
    prawnych . Koszty prac rozwojowych są ponoszone i księgowane na bieżąco, koszty nie są
    kapitalizowane.
    Spółka cechuje się bardzo wysoką płynnością. Współczynniki płynności CR i QR są na poziomie
    około 1,8 a CashRatio 1,5 co pokazuje bardzo bezpieczną, wręcz modelową, sytuację finansową
    Spółki. Bilans ukazuje, że Spółka dysponuje wysokimi rezerwami gotówki, a jej sytuacja finansowa
    jest bardzo bezpieczna. Dodatkowo dodatni wynik finansowy, pozwala finansować rosnące koszty
    (przede wszystkim w wyniku zwiększenia zatrudnienia i inwestycji w infrastrukturę) oraz dalsze
    inwestycje ze środków własnych.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 10 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Stanowisko Zarządu odnośnie możliwości zrealizowania
    publikowanych prognoz wyników na dany rok w świetle wyników
    zaprezentowanych w danym raporcie kwartalnym
    Spółka nie publikuje prognoz wyników finansowych. Zarząd cieszy się z osiągniętego tzw. efektu
    skali. Dzięki osiągnięciu go, spółka może oferować lepsze usługi niż konkurenci, oferując
    wyższą jakość. Zarząd wskazuje także teraz, że prognozy zysku i rentowności w takiej skali oraz
    opis modelu biznesowego podawał już w Dokumencie Informacyjnym w 2009 roku. Bardzo
    istotne z punktu widzenia inwestorów jest, że ten model biznesowy realizowany jest
    systematycznie a wyniki finansowe są poprawiane regularnie, co pokazują także wykresy .
    Nie są to jednorazowe skoki przychodów wynikające np. z rozliczenia kontraktów. Warto
    zwrócić uwagę, że przychody i koszty rosną w mniej więcej stałym tempie, ale od 2012 -
    2013 roku, kiedy Spółka osiągnęła pewną masę krytyczną, wzrost wskaźników
    pokazujących zyskowność, jest bardzo duży . Obrazuje to właśnie zachodzący w Spółce efekt
    skali.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 11 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Zwięzła charakterystyka istotnych dokonań
    lub niepowodzeń emitenta w okresie,
    którego dotyczy raport, wraz z opisem
    najważniejszych czynników i zdarzeń, w
    szczególności o nietypowym charakterze,
    mających wpływ na osiągnięte wyniki.
    Współpraca z Google, pozyskiwanie ambitnych ludzi i realizowanie nietypowych
    wdrożeń bardzo dobrze rokują dla przyszłości IAI.
    IAI Ads stworzony przy współpracy z Google dostarcza zamówienia do
    sklepów internetowych
    Bardzo interesującym wydarzeniem w czerwcu była prapremiera IAI Ads tworzonego z Google
    systemu dostarczającego ruch do sklepów internetowych . IAI Ads to nowatorski, stworzony
    przez IAI i Google system zarządzający automatycznie, w sposób optymalny ekspozycją reklam,
    kierujący wysokiej jakości ruch wprost do sklepu internetowego. Swoją wyjątkową przed-premierę
    miał 7 czerwca 2017 roku w siedzibie Google w Warszawie.
    Na spotkanie zaproszonych zostało 60 obecnych klientów IAI, w większości duzi sprzedawcy. Już na
    etapie zgłoszeń liczba uczestników została ograniczona, gdyż zainteresowanie przekroczyło
    najśmielsze wyobrażenia Spółki.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 12 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    IAI Ads to system bardzo prosty w obsłudze dla sprzedawców. Podstawowym celem jest
    nakierowanie na rentowność. Uwzględniając ogrom potencjału Google, daje nieograniczone
    możliwości wzrostu dla wykorzystujących go sprzedawców. Jest to kolejna, na przestrzeni
    ostatnich lat, innowacja IAI, która przez efekt skali w jakim działa IAI adresuje niedostępne
    powszechnie usługi, do wszystkich sklepów internetowych, które chcą sprzedawać więcej i lepiej.
    Jak to zwykle jest w przypadku IAI, opiera się na automatyzacji połączonej z elementami sztucznej
    inteligencji. Pierwsze reklamy na uprzywilejowanej, zamkniętej, grupie klientów, która zapisała się
    na spotkaniu są obecnie uruchamiane. Pełne otwarcie na wszystkich klientów IAI-Shop.com
    (IdoSell Shop) IAI Ads Spółka planuje za kilka miesięcy. Do końca 2017 roku Spółka powinna
    osiągnąć już przychody z tej usługi.
    WebCamp i PHP Camp – kolejne udane imprezy rekrutacyjne tworzące
    employeer branding
    IAI w tym roku zorganizowało WebCamp #2. Widząc olbrzymie zainteresowanie w maju został
    zorganizowany PHP Camp #1, a już w czerwcu Webcamo #3. Każda z imprez przyciągnęła grono
    kilkuset zainteresowanych osób, z których 30 wzięło udział w warsztatach, a 5 najlepszych z
    nich trafiło na staże do IAI.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 13 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    W sumie na IAI PHP Camp #1 zarejestrowało się prawie 400 osób z wielu miejsc w Polsce i zza
    granicy . Co znacznie i pozytywnie przekroczyło oczekiwania Spółki. Ostatecznie 25 uczestników
    odebrało certyfikaty ukończenia szkolenia zorganizowanego przez programistów z IAI. Sześciu
    najlepszych otrzymało dyplomy oraz zaproszenia na płatny staż. Te wyniki pokazują, że Spółka ma
    atrakcyjną ofertę nie tylko dla klientów, ale także dla ambitnych pracowników, którzy chcą z nią
    związać swoją karierę. To potwierdza, że perspektywy rozwoju Spółki są silne i stabilne.
    Następnie zorganizowany został kolejny WebCamp dedykowany frontend developerom . Tworzy to
    bardzo dobre otoczenie wokół Spółki. Kolejna impreza zwiększa świadomość marki, jest świetnym
    elementem employer branding. Dzięki takim przedsięwzięciom, stałym inwestycją i silnej marce
    IAI, Spółka pozyskuje wystarczająco wielu specjalistów do dalszego rozwoju. Potwierdza też, że
    ambitni ludzie, chcą pracować w IAI, co dobrze rokuje na przyszłość, ponieważ tak
    zbudowany zespół będzie realizował wysokiej jakości projekty.
    Prestiżowe wdrożenie IAI-Shop.com (IdoSell Shop) do sprzedaży
    stoisk na The Tall Ship Races
    Przykładem na to jak różnorodnie i swobodnie może być wykorzystane IAI-Shop.com jest
    prowadzenie sprzedaży punktów handlowych i gastronomicznych na olbrzymią imprezę jaką
    jest finał regat The Tall Ships Races 2017 w Szczecinie . Finałowi regat towarzyszył Jarmark pod
    Żaglami wraz z setkami punktów handlowych, gastronomicznych i rozrywkowych. Właśnie te
    miejsca były sprzedawane przez system IAI-Shop.com (IdoSell Shop).
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 14 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    W oparciu o specyficzne wymagania klienta powstał indywidualny i oryginalny sklep w ramach
    Otwarty SaaS™. Tym projektem, IAI udowadnia, że sklep internetowy to nie tylko wysyłka
    towarów, a prowadzenie specyficznej sprzedaży nie wymaga dedykowanych rozwiązań graficznych i
    biznesowych. Warto podkreślić, że sklep internetowy Żeglugi Szczecińskiej nie powstał dla tej
    jednej imprezy, a docelowo ma obsługiwać wszystkie ogólnopolskie imprezy, które Żegluga
    Szczecińska będzie organizować. Uniwersalność systemu IAI-Shop.com (IdoSell Shop) znalazła
    zastosowanie w tak niekonwencjonalnym biznesie jak internetowa sprzedaż stoisk na wielkie
    wydarzenia. To pokazuje, że IAI-Shop.com (IdoSell Shop) oferowane w Otwartym SaaS™
    znajduje coraz szersze zastosowanie. W ostatnim czasie Spółka prezentowała Inspiracje
    sklepów sprzedających serwery oraz świeże ryby. Tym razem udowadnia, że wykorzystując
    IAI-Shop.com (IdoSell Shop) może z powodzeniem sprzedawać stoiska na wielkie imprezy.
    Niestandardowe zlecenia, przyciągają kolejnych klientów oczekujących daleko idącej
    personalizacji. To przekłada się na przychody Spółki.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 15 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Komentarz Zarządu Emitenta na temat
    aktywności, jaką w okresie objętym
    raportem Emitent podejmował w obszarze
    rozwoju prowadzonej działalności, w
    szczególności poprzez działania nastawione
    na wprowadzenie rozwiązań innowacyjnych
    w przedsiębiorstwie
    Automatyzacja i kompleksowe podejście pozwala tworzyć innowacyjne usługi,
    które zmieniają rynek.
    Fintech dla e-commerce, czyli Banking Pro automatyzuje żmudne
    księgowanie przelewów z rachunku bankowego
    FinTech jest terminem, który generuje bardzo dużo
    zainteresowania wśród inwestorów oraz spółek
    technologicznych. IAI jest pionierem łączenia rozwiązań
    typu FinTech w platformach SaaS, ponieważ już w 2011
    stworzyła podwaliny IAI Pay, czyli zintegrowanych,
    skrojonych pod sklepy internetowe usług płatności. Kolejną
    nowością, która pokazuje jak rozwiązania fintech
    sprawdzają się w praktyce w e-handlu jest projekt
    Banking Pro, który oferuje automatyczne księgowanie płatności ze zwykłych przelewów
    (masowe płatności SIMP) bez prowizji za PayByLink . Partnerem technologicznym jest ING
    Bank Śląski i trzeba podkreślić, że udało się bardzo szybko stworzyć dobrą ofertę nie dostępną do
    tej pory na rynku, a rozwiązującą realne problemy i bardzo obniżające koszty większym
    sprzedawcom internetowym.
    W dużym sklepie internetowym księgowanie przelewów zwykłych, które ciągle stanowią większość
    wolumenu wpłat w sklepach internetowych, jest jednym z ostatnich procesów wykonywanych
    ręcznie . Sprawia to, że zamówienie wysyłane jest nawet o jeden dzień później, sprzyja powstawaniu
    pomyłek i sporo kosztuje, bo czas pracowników nie jest za darmo. Korzystanie z PayByLinków ma
    za to tę wadę, że wymaga płacenia prowizji co jest dotkliwe w zamówieniach hurtowych i nie można
    umieścić linka do płatności na fakturze na termin. Po włączeniu usługi Banking Pro każdemu
    klientowi Sklepu, jeśli ten wybierze opcję zapłaty zwykłym przelewem, przypisany zostanie
    indywidualny numer rachunku bankowego, na który będzie opłacał należność za swoje
    zamówienia . Po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku, ta zostanie automatycznie zaksięgowana do
    zamówienia w panelu administracyjnym IAI - Shop.com (IdoSell Shop) . Dzięki tego typu Systemowi
    Identyfikacji Masowych Płatności (SIMP) księgowanie płatności dokonanych za pomocą zwykłych
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 16 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    przelewów staje się zupełnie automatyczne i nie wymaga fizycznej ingerencji przez pracownika
    sklepu. Na identycznej zasadzie działają dostawcy różnych masowych usług np. operatorzy
    telekomunikacyjni, dostawcy prądu czy gazu. Na otrzymanym od nich rachunku za wykonaną
    usługę znajduje się zawsze indywidualny numer konta bankowego, na który należy dokonywać
    opłat.
    Jednak same przelewy bankowe to tylko część rozwiązanego problemu, a IAI zawsze stara
    się podchodzić do zagadnień kompleksowo. Dlatego kolejną wprowadzoną do Bankieng Pro
    możliwością, jest księgowanie wpłat z pobrań dla Poczty Polskiej oraz obsługiwać zwroty i
    reklamacje, także bez dodatkowej prowizji oraz możliwość zlecania przelewów wychodzących dla
    zwrotów i reklamacji. System Banking Pro potrafi automatycznie księgować wpłaty z pobrań
    Poczty Polskiej i zlecać wypłaty ze zwrotów i reklamacji . Wpłaty COD (pobrania), które
    również trzeba ręcznie kontrolować i to głównie pod kątem księgowym. Klient korzystający z
    Banking Pro nie musi kontrolować ręcznie wyciągu bankowego i dopasowywać wpłat z pobrań
    Poczty Polskiej do zamówień w panelu administracyjnym IAI-Shop.com (IdoSell Shop ) .
    Wpłaty takie zostaną automatycznie powiązane z zamówieniem w oparciu o numer przesyłki, który
    Poczta Polska podaje w tytule każdego przelewu. W przyszłości planowane jest rozszerzenie
    systemu dla księgowań pobrań również dla innych kurierów. Ponadto, aby zautomatyzować
    zwroty Spółka wprowadziła możliwość zlecanie przelewów wychodzących dla zwrotów oraz
    reklamacji przez Banking PRO . Rozwiązania automatyzujące pracę są regularnie wprowadzane
    przez IAI.
    Kolejny raz IAI S.A., dzięki efektowi skali i swojej innowacyjności, kompleksowym podejściu do
    zagadnień, sprowadza usługi znane i powszechne dla dużych firm, do rynku mniejszych firm i
    oferuje je na tym rynku w atrakcyjnych kosztach. W ten sposób efektywnie zwiększa
    wydajność tych firm oraz ogranicza ich koszty działania. To przekłada się na kolejne
    zamówienia usługi IAI-Shop.com oraz na większe przychody z samych opłat za usługę
    Bankig Pro .
    IAI Pay skraca obieg gotówki, pieniądze trafiają bezpośrednio do
    sprzedającego
    Spółka w swojej ofercie ma od kilku lat system płatności
    dedykowany tylko i wyłącznie jej sklepom internetowym,
    czyli IAI Pay. Spółka wprowadza stopniowo do IAI Pay,
    czyli płatności dostępnych w sklepach internetowych
    IAI-Shop.com (IdoSell Shop) i IdoSell Booking bez
    podpisywania dodatkowych umów, ulepszenie w postaci
    szybszego przekazywania środków za zakupy
    bezpośrednio zweryfikowane konto właściciela sklepu,
    bez gromadzenia ich na tzw. saldzie BOK . Do tej pory
    wszystkie środki z IAI Pay (np. za zakupy w sklepie
    internetowym) trafiały na saldo sprzedawcy w BOK, tam
    były gromadzone i możliwe do wypłaty w dowolnym
    momencie. Od początku maja 2017, wprowadzona jest
    stopniowa zmiana w sposobie przekazywania środków za
    zamówienia przedpłacone. Dla części płatności środki nie
    będą już przekazywane na saldo BOK, tylko od razu na zweryfikowane konto bankowe Sprzedawcy .
    Przelewy na konto sprzedawcy będą odbywały się automatycznie bez ponoszenia jakichkolwiek
    opłat za wypłatę i potrzeby zgłaszania wypłaty. Czas w jakim środki trafią na konto sprzedawcy
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 17 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    zależy od tzw. sesji Elixir. Ale w systemie sklepu zamówienia będą oznaczone jako opłacone i cały
    proces będzie przebiegał automatycznie jak przy pay-by-linkach. Zapewni to dużo lepszą rotację
    gotówki w sklepach internetowych zachowując pełną automatyzację procesu płatności. T o zupełnie
    nowe podejście do płatności internetowej tworząc swoisty fintech w ramach platformy
    sklepowej, który będzie systematycznie rozbudowywany. Ułatwia np. proces zwrotu i rozliczeń
    na linii sklep – klient, ponieważ pośrednik w płatności staje się transparentny w całym
    procesie. Takie rozwiązania zwiększają sprzedaż Spółki przez prowizje od transakcji.
    Dodanie nowych, międzynarodowych systemów płatności usprawnia
    handel międzynarodowy
    Obok zupełnie nowych, fintechowych rozwiązań w Bankieg
    Pro oraz IAI Pay, Spółka dbając o możliwie szeroki
    wachlarz możliwych do realizacji scenariuszy sprzedaży,
    Sp ółka oferuje swoim klientom płatności Payeezy
    tworzony przez First Data Polska (Polcard) , z obsługą
    ponad 20 banków, wielu rodzajów kart płatniczych,
    płatności błyskawicznych BLIK oraz portfela cyfrowego
    Masterpass. Payeezy to rozwiązanie oferowane przez polski oddział operatora First Data, który od
    dekad dba o bezpieczeństwo transakcji płatniczych, oferując swe usługi w kilkudziesięciu krajach,
    procesując nawet dwa tysiące transakcji na sekundę. Jest także operatorem marki Polcard, obecnej
    na polskim rynku płatniczym od ponad 25 lat.
    Inne nowości w zakresie płatności to integracja z nowymi systemami płatności Payfort i Yandex,
    które pozwalają na obsługę płatności w wybranych krajach z regionu Europy, Azji i Bliskiego
    Wschodu . Ponadto Spółka wprowadziła obsługę płatności BLIK w IAI Pay w opcji tzw. Level 0
    (onsite payment). Dzięki niej, klient może zapłacić za pomocą BLIK bez przechodzenia na inną
    stronę, jedynie podając kod BLIK w formularzu płatności w sklepie.
    Zapewnienie wygodnych płatności pozwala zwiększać sprzedaż w sklepach, co przez prowizje
    oraz abonamenty przekłada się na wyższe przychody Spółki.
    Internetowe zakupy w jeden dzień trafiają do kupującego – teraz to
    możliwe w sklepach IAI-Shop.com (IdoSell Shop)
    Kolejna istotna zmiana zaszła w możliwościach dostarczenia przesyłek, tym bardziej że całkiem
    realne stało się odebranie przesyłki jeszcze tego samego dnia (SameDay Delivery). IAI w pełni
    wspiera dostawy tego samego lub następnego dnia dzięki integracji z X-Press Couriers, czyli
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 18 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    pioniera i lidera w przesyłkach SameDay i NextDay . Firma od początku postawiła na wyróżnienie
    się super-szybkimi dostawami. Ma tym samym największe doświadczenie w tym, jak organizować
    SameDay i NextDay Delivery wyznaczając wzorce, które od teraz mogą być w pełni obsługiwane w
    sklepie internetowym korzystającym z IAI-Shop.com (IdoSell Shop). Dzięki specjalnej obsłudze
    paczki mogą być dostarczane do klienta, nawet jeszcze w dniu złożenia zamówienia. Dzięki temu
    np. spóźniony prezent dla kogoś bliskiego można zamówić przez Internet, zamiast jechać do
    centrum handlowego. To otwiera zupełnie nowe pola do konkurencji pomiędzy sklepami
    internetowymi oraz stacjonarnymi. W sytuacji nagłych zakupów, np. popsutych butów na
    trening, wybór sklepu stacjonarnego jako szybszego rozwiązania był naturalnym odruchem
    kupującego. Możliwość dostaw tego samego lub następnego dnia zmienia ten paradygmat i
    pozwala e - handlowi sięgnąć po nowych klientów i rodzaj zakupów. Przygotowując tę
    innowacyjną integrację Spółka zaprosiła do współpracy duży sklep internetowy z obuwiem
    yessport.pl, który działa od lat w branży obuwia i akcesoriów sportowych, obsługując dziennie setki
    zamówień. To wszytko pozwoliło przygotować rozwiązania w template sklepu, które już od
    początku przygody klienta w sklepie, informują o możliwości dostawy jeszcze tego samego dnia
    istotnie wpływając na motywację zakupu. Towary możliwe do dostawy tego samego dnia są
    odpowiednio filtrowane i prezentowane. Zamówienia z dostawą tego samego dnia można sprawdzić
    już dziś w sklepie yessport.pl . Spółka, jak przy każdej nowości zwiększającej sprzedaż w
    sklepie, zarobi na prowizjach oraz większych planach abonamentowych. Dodatkowo źródłem
    dochodu są zmiany w tampletach sklepów pozwalające używać dostaw tego samego dnia.
    Metody growth hackingu zaprzęgnięte do generowania zamówień
    przez nowy program partnerski. Świetny sposób na wykorzystnia
    Influencerów i celebrytów do promocji sklepu.
    Każdy sprzedawca internetowy poszukuje nowych metod promocji, często wykorzystując współczesne
    trendy związane z growthhacking oraz wykorzystaniem celebrytów i influencerów internetowych.
    Dlatego możliwość angażowania influencerów przez kody rabatowe w stylu Ubera to tylko
    jedna ze zmian w nowym programie partnerskim w sklepach IAI-Shop.com . Pozwala to
    tworzyć wokół sklepu internetowego ekosystemu blogerów, youtuberów, gwiazd instagrama lub
    snapchata, które mogą reklamować sklep oraz uzyskiwać z tego powodu prowizję. Program
    partnerski inaczej nazywany marketingiem afiliacyjnym to model współpracy sklepu internetowego
    z influencerem (np. bloger, wydawca treści), w którym w zamian za promowanie sklepu w mediach
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 19 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    (social media, blogi, YouTube, fora internetowe) i w efekcie pozyskanie zamówienia, wypłaca
    partnerowi prowizję. To bardzo opłacalny dla sklepu model promocji, rozliczenia prowadzi się w
    modelu PPS (Pay-Per-Sale), więc tylko za efekty. Nowy program partnerski umożliwia
    udostępnianie odbiorcom influencera kodu rabatowego dzięki któremu oferta staje się wyjątkowa, a
    sam zarabiać na każdym zamówieniu w którym kod rabatowy zostanie użyty. Ponadto nowości to:
    wybór od jakich zamówień partner ma otrzymać prowizję (atrybucja Last Click), możliwość
    ograniczenia przyznawania prowizji partnerom od zamówień już pozyskanych klientów, opcja
    opóźnienia wypłaty prowizji (możliwość uniknięcia wypłacenia prowizji za zamówienia zwrócone),
    uwzględnienie zwrotów zamówień w saldzie prowizji partnera oraz przyznawanie punktów w
    programie lojalnościowym, zamiast pieniędzy. Sklepy internetowe mają kolejne nowoczesne
    narzędzie do promowania swojej oferty. Daje pełną swobodę i możliwość kreowania bardzo
    indywidualnych strategii sprzedażowych, także uwzględniając offline lub sprzedaż tylko
    jednego produktu lub ebooka w oparciu OPS (One-Page Shop – sklepu jednego towaru na
    jednej stronie). Sklepy mają pełną swobodę aby efektywnie pobudzać sprzedaż, co łączy je z
    IAI-Shop.com (IdoSell Shop) i zwiększa przychody Spółki przez prowizje oraz abonamenty.
    Zupełnie nowy moduł obsługi reklamacji w sklepach
    Znacząco odświeżony i przebudowany został także modułu reklamacji w panelach IAI-Shop.com.
    Zostały wprowadzone m.in.: łatwiejsza nawigacja po reklamacjach, grupowa zmiana statusów
    reklamacji, czy możliwość poinformowania klienta o odpowiedzi do jego reklamacji, szybki
    dostęp do reklamacji, które oczekują na akceptację, grupową zmianę statusów reklamacji, czy
    wysyłanie informacji e-mail po udzieleniu odpowiedzi do reklamacji przez obsługę sklepu
    internetowego. W ten sposób korzystanie z RMA przez obsługę sklepu internetowego staje się
    przede wszystkim bardziej funkcjonalne i przyspiesza obsługę po sprzedażową. Odpowiednie
    realizowanie zwrotów oraz reklamacji, czyli potencjalnie trudnych sytuacji w relacji z Klientem, jest
    bardzo istotne ze względu na budowanie marki sklepu oraz właśnie trwałej relacji z klientem, które
    może skutkować wieloma przyszłymi zamówieniami oraz dobrymi opiniami. Także, nawet zmiany
    przyspieszające pracę z reklamacjami są tak naprawdę inwestycjami w zwiększanie przychodów
    sklepów, a przez to wpływów z abonamentów i prowizji.
    Łatwiejsze rozliczenia dla jednostek budżetowych i korekt faktur
    W przypadku zamówień realizowanych w sklepie internetowym przez jednostki budżetowe, np. szkoły
    czy przedszkola bardzo często płatnikiem jest np. gmina - oznacza to, że dane nabywcy i płatnika są
    różne. Teraz można wystawić fakturę na takie zamówienie z odrębnymi danymi nabywcy i
    płatnika. Pozornie drobna zmiana pozwala sprawniej obsługiwać tysiące podmiotów w Polsce,
    które poszukując dostawców coraz częściej wykonują je w internecie.
    Automatyzując procesy biznesowe Spółka kilka miesięcy temu wprowadziła w pełni elektroniczny
    obieg faktur na linii sklep internetowy – kupujący. Teraz został on dodatkowo rozbudowany o
    możliwość uzależnienia zwrotu środków od tego, czy klient pobrał fakturę korygującą . Aby
    obniżyć podstawę opodatkowania wynikającą np. ze zwrotu towarów, należy posiadać potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej przez klienta. Problem ten najłatwiej rozwiązać wysyłając klientom
    faktury elektronicznie, które od dłuższego czasu dostępne są w IAI-Shop.com (IdoSell Shop) . Dzięki
    nowym statusom dla zwrotów i reklamacji o nazwie "oczekiwanie na zatwierdzenie faktury
    korygującej", można uzależnić zwrot środków od tego, czy klient odebrał korektę faktury. Możliwe
    jest oddzielenie reklamacji i zwrotów, do których odebrane zostały przez kupujących wymagane
    dokumenty, więc sklepy wygodnie rozliczą podatkowo takie zwroty. To kolejna automatyzacja
    procesów oraz ograniczanie kosztów e-sklepów. Wiele takich udoskonaleń przekłada się na
    wzrost zamówień przez nowych klientów oraz dłuższe relacje z obecnymi klientami.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 20 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Wypożyczanie sprzętu i samochodów – nowy rynek dla
    IdoSell Booking
    Otwarciem na kolejne rynki najmu czasowego, nie tylko obiektów noclegowych, ale także rzeczy
    jest nowy szablon Wizytówki przygotowany specjalnie pod wypożyczalnie sprzętu i
    samochodów . Powstał z myślą o klientach, których działalność nie jest związana z noclegami i
    rezerwacjami. Każda wypożyczalnia samochodów, dzięki darmowej stronie Wizytówce ma
    możliwość w czytelny i przejrzysty sposób zaprezentowania swojej oferty z jednoczesną
    możliwością wypożyczenia produktów on-line. Wielojęzyczność wizytówki sprawia, że klienci z
    zagranicy bez przeszkód mogą korzystać z produktów dostępnych w wypożyczalni. Specjalnie pod
    rynek wypożyczalni wprowadzone jest wyszukiwarka osadzona na stronie głównej, dzięki temu
    klienci szybko zorientują się czy dany produkt występuje w ofercie. Listę z ofertą przygotowana jest
    tak, aby niezależnie od formatu zdjęć prezentowała się ona estetycznie. Dodatkowo na tej stronie jest
    opcja filtrowania, która pozwoli na przyglądanie oferty po typie oraz na wyszukanie przedmiotu
    rezerwacji wśród wyświetlonych. Na stronie szczegółów oferty wykorzystana jest nowa forma
    galerii, która pozwoli na szybkie przeglądanie poszczególnych zdjęć a na stronie kontakt prezentacja
    informacji na temat wszystkich wypożyczalni. Nowe rozwiązania pokazują szeroki wachlarz
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 21 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    zastosować IdoSell Booking oraz przyciągają nowych klientów. Są komplementarne ze nowymi
    rozwiązaniami w cenniku, które pozwalają opłacać nie prowizję za najem, ale każdą sztukę
    oferowanego towaru.
    Kody rabatowe zachęcają do rezerwacji w IdoSell Booking
    System rezerwacyjny IdoSell Booking zyskał narzędzie promocyjne, dzięki któremu można
    tworzyć kampanie promocyjne z kodami rabatowymi. Kody rabatowe to jedna z
    popularniejszych form udzielania rabatów. Korzystanie z nich, tworzy element ekskluzywności, bo
    aby z nich skorzystać klient musi poznać lub otrzymać kod rabatowy, który stanowi przepustkę do
    niższych cen lub specjalnych przywilejów. Kampanią rabatową mogą być objęte wybrane lub
    wszystkie produkty w ofercie. Przygotowując kampanię rabatową obiekt noclegowy może: wskazać,
    których przedmiotów rezerwacji lub dodatków, dotyczą kody rabatowe, przy jakich parametrach
    rezerwacji mogą być wykorzystane (np. od 5 dni, na rezerwacje zaczynające się określonego dnia),
    jak długo będą aktywne, czy są to kody jednorazowego użytku, czy do wielokrotnego wykorzystania
    (np. jeden kod dla wszystkich czytelników jakiegoś bloga turystycznego). Kody rabatowe można
    wygenerować automatycznie przy wykorzystaniu kreatora kodów rabatowych lub wprowadzić je
    ręcznie, kiedy ich nazwa musi mieć znaczenie. Kody rabatowe wyraźnie przekładają się na
    sprzedaż, przez swoją unikalność pozwalają śledzić konwersję oraz analizować źródła ruchu,
    kierowanego do Widgetu (kalendarza rezerwacji) ośrodka noclegowego. Dzięki kodom dużo
    łatwiej zbudować stałą relację z użytkownikami, aktywizować do ponownej wizyty gości,
    którzy dawno nie byli w ośrodku oraz kierować oferty specjalne, do zawężonej, sprecyzowanej
    grupy klientów. Te wszystkie działania przekładają się na zwiększenie sprzedaży przez IdoSell
    Booking, a to przez opłaty prowizyjne, na zwiększenie przychodów IAI S.A.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 22 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Automatyzacja optymalizująca zajętość ośrodka zwiększa sprzedaż
    miejsc noclegowych
    Ciekawą nowości optymalizującą sprzedaż w ośrodkach noclegowych jest opcja wypełniania luk
    dostępności pomiędzy rezerwacjami . Jeżeli ośrodek noclegowy korzystał z możliwości ustawiania
    restrykcji w planie cenowym określając np. minimalną długość rezerwacji na 4 dni, to z czasem
    zdarzało się, że powstawały pomiędzy rezerwacjami wolne luki np. dwu- lub trzydniowe. Teraz,
    dzięki nowej opcji będzie można zoptymalizować obłożenie i wypełnić wolne luki rezerwacjami
    zwiększając sprzedaż noclegów. A puste dni w kalendarzu, przełożyć na realne przychody
    ośrodka oraz, przez prowizje, także IAI. Wystarczy, że zarządca miejsca noclegowego wykorzysta
    opcję pozwalającą na złożenie rezerwacji krótszej niż wymagana. Ważnym założeniem tej
    funkcjonalności jest fakt, że umożliwienie przyjęcia rezerwacji na krótszy termin następuje dopiero
    w momencie, gdy system stwierdzi, że nie ma możliwości przyjęcia dłuższej rezerwacji, wymaganej
    w ofercie wiodącej. Także, jest to rozwiązanie korzystne dla wszystkich i kolejny raz
    automatyzujący procesy w sprzedaży przez internet. Co więcej, będzie to robić sprawniej i
    szybciej niż człowiek, więc może realnie zwiększyć obłożenie i przychody klientów
    IdoSell Booking.
    Więcej języków w Widgecie pomagają w międzynarodowej turystyce
    Wizytówka oraz Kalendarz rezerwacji (Widget) w http://www.idosell.com/pl/booking są teraz
    obsługiwan e w trzech kolejnych językach: hiszpańskim, francuskim i rosyjskim . Do tej pory
    była możliwość szybkiego włączenia w Kalendarzu Rezerwacji (Widget) i w Wizytówce obsługi
    języka polskiego, angielskiego i niemieckiego. Bezpłatnie zostały dodane kolejne trzy: hiszpański,
    francuski i rosyjski. Tłumaczenia obejmują również wiadomości email. W turystyce kwestia
    wielojęzyczności jest czymś naturalnym. Im więcej języków jest obsługiwanych, tym większa jest
    szansa na przyciągnięcie nowych gości oraz wdrożeń IdoSell Booking na nowych rynkach
    geograficznych. To przekłada się na przychody Spółki z prowizji oraz abonamentów.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 23 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Integracja z HomeToGo – pierwsza taka w Polsce
    Aby zwiększać ruch do strony ośrodka noclegowego, Spółka
    przygotowała integrację z HomeToGo. HomeToGo to
    największa na świecie wyszukiwarka miejsc noclegowych,
    która skupia oferty ponad 250 portali internetowych , m.in.
    takich jak : booking.com, interhome.pl, casamundo.pl,
    novasol.pl, belvilla.pl. Stanowi ona doskonałe narzędzie dla
    osób poszukujących noclegów na własną rękę. Można w niej
    znaleźć zarówno domy, apartamenty wakacyjne, jak i hotele. Serwis jest dostępny w wielu krajach, a
    szczególnie jest popularny w Niemczech. Dzięki integracji z IdoSell Booking z HomeToGo oferta
    ośrodka noclegowego może być wyświetlana na liście wyników wyszukiwania w HomeToGo.
    Wybranie oferty z listy znalezionych w HomeToGo otworzy bezpośrednio na stronie portalu
    Kalendarz rezerwacji (Widget) gdzie będzie można od razu dokonać rezerwacji. To eliminuje do
    zera wszelkie problemy z overbookingiem. Włączenie oferty nic nie kosztuje. Generowanie
    wysokiej jakości ruchu do hoteli korzystających z Widgetu IdoSell Booking przekłada się na
    rezerwacje, a te przez opłaty prowizyjne i abonamentowe na przychody IAI S.A.
    Integracja S4H Hotel z IdoSell Booking pozwala pozyskiwać kolejnych
    klientów
    Kolejny system obsługi hoteli został zintegrowany z IdoSell Booking. Oprogramowanie S4H Hotel
    to kompleksowy system zarządzania obiektem hotelowym o prostej i przejrzystej obsłudze ,
    który z powodzeniem może być stosowany w: hotelach, motelach, pensjonatach, domach
    wypoczynkowych czy sanatoriach. Sprawdza się doskonale zarówno w pojedynczych hotelach, jak i
    sieciach hoteli. Połączenie programu z panelem IdoSell Booking za pośrednictwem Booking Bridge
    w wersji 3.6 pozwoli na rozszerzenie możliwości składania rezerwacji w obiekcie o rezerwacje
    online za pomocą Kalendarza Rezerwacji (widget), ale także pozwoli np. na wykorzystanie
    możliwości Channel Menagera IdoSell Booking, który wszystkie informacje otrzymane z programu
    S4H będzie wykorzystywał do aktualizowania nie tylko informacji na wizytówce WWW obiektu, ale
    także zaktualizuje oferty obiektu w innych serwisach, m.in. Booking.com, Expedia.com,
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 24 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    TripAdvisor, eholiday.pl czy BookApart.com. Daje to możliwość łatwiejszej sprzaży IdoSell
    Booking do wielu hoteli korzystających z S4H Hotel, jako uzupełnienie pozwalające na lepszą
    sprzedaż internetową oraz stronę internetową hotelu.
    Kolejne usprawnienie dla międzynarodowej turystyki – dynamiczne
    wyliczanie cen w walutach
    Przy międzynarodowej turystyce i rozliczeniach w różnych walutach, do utrzymania odpowiednich cen
    potrzebne są aktualne kursy walutowe. Dlatego IAI dla klientów IdoSell Booking zmieniła
    obsługę sprzedaży wielowalutowej, wprowadzając dynamiczne wyliczanie cen w walutach
    obcych zgodnie z średnim kursem NBP lub EBC . Nie ma więc konieczności ręcznego
    aktualizowania kursów walut, co znacznie ułatwia obsługę i rozliczanie klientów
    międzynarodowych. W nowej wersji w panelu właściciel ośrodka wskazuje jedną walutę główną, w
    której podaje wszystkie ceny (np. PLN) oraz wybiera sposób automatycznego przeliczania na
    poszczególne waluty. Przeliczanie może odbywać się tak jak dotychczas po kursie wskazanym przez
    właściciela ośrodka lub po kursie NBP lub EBC. Ponownie, każda automatyzacja oraz ułatwienie
    przy obsłudze gości zagranicznych przekłada się na wyższą konwersję generowaną przez
    Widget IdoSell Booking, a to na wyższe prowizje i przychody Spółki.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 25 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Przedmiot działalności Spółki
    Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest dostarczanie usługi IAI-Shop.com (za
    granicą IdoSell Shop), czyli platformy do prowadzenia sprzedaży towarów w Internecie
    oraz IdoSell Booking czyli usługi do sprzedaży rezerwacji w obiektach noclegowych przez
    Internet.
    IAI-Shop.com (IdoSell Shop) pozwala na prowadzenie wielu niezależnych sklepów, na dowolnej
    liczbie rynków i krajów, w dowolnej liczbie wersji językowych, walutowych i w oparciu o
    wbudowany system magazynowo-finansowy. Jest to obecnie najbardziej zaawansowany i
    rozbudowany system do prowadzenia sprzedaży internetowej na świecie. IAI - Shop.com
    (IdoSell Shop) ma między innymi następujące funkcje i możliwości:
     sprzedaż detaliczna,
     sprzedaż międzynarodowa,
     sprzedaż hurtowa, cross-docking i dropshipping
     dostarczanie wartościowego ruchu do sklepu przez IAI Ads
     prowadzenie sprzedaży przez urządzenia mobilne,
     prowadzenie sprzedaży w modelu omni-channel,
     komplet narzędzi do prowadzenia sprzedaży i marketingu wielokanałowego,
     sprzedaż kasowa w punktach sprzedaży detalicznej (POS),
     zarządzanie magazynem i logistyką (WMS, MRP),
     zarządzanie przepływem pracy (WFM),
     zarządzanie treścią na stronie (CMS),
     zarządzanie relacjami z klientami (CRM),
     raportowanie menadżerskie,
     obsługa reklamacji (RMA),
     integracja z systemami kurierów, aukcji, porównywarek cen, systemami płatności.
     zintegrowane płatności internetowe (Płatności IAI) oraz usługi kurierskie (IAI Broker)
     system inteligentnych rekomendacji produktowych – IAI RS
     obsługa zwrotów od klienta do sklepu internetowego
     sprzedaż na portalu społecznościowym Facebook.com.
    IdoSell Booking pozwala na obsługę przez Internet oraz mobilnie rezerwacji w obiekcie noclegowym
    lub rezerwacji sprzętu, rzeczy lub samochodów, składanych przez klientów przez wiele kanałów:
    na stronie internetowej obiektu, mobilnie lub przez portal Facebook. Usługa działa na podstawie
    widgetu, który w łatwy sposób można osadzić na dowolnej stronie internetowej lub stronie
    Wizytówce stworzonej przez IAI. Spółka czerpie przychody głównie z prowizji za zrealizowane
    rezerwacje oraz abonamenty. Wśród głównych cech IdoSell Booking należy wymienić:
     Wielojęzyczną, darmową wizytówkę RWD lub Łatwą integracja z dowolną witryną
     Zarządzanie obiegiem rezerwacji
     Mobilność: aplikacja mobilna pozwalająca zarządzać rezerwacjami oraz interface widgetu
    przygotowany pod kątem urządzeń mobilnych
     Przyjazny i prosty interfejs obsługiwany po polsku, niemiecku i angielsku
     Bezpieczny system płatności obsługujący wiele walut i sposobów rozliczeń
     Wersję mobilna, RWD Widgetu i wizytówki
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 26 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
     Możliwość uruchomienia strony wizytówki z własną grafiką, template i we własnej domenie plus
    personalizacja wyglądu
     Zarządzanie systemem przez wielu pracowników (PMS)
    IAI-Shop.com (IdoSell Shop) oraz IdoSell Booking tworzone są według najnowocześniejszych
    technologii internetowych. Model usługi oparty jest o SaaS (ang. Software as a Service) oraz
    cloud computing (tzw. chmura). Dzięki temu wszystkie programy i usługi oferowane przez
    Spółkę współpracują ze sobą, dając efekt synergii. Kluczowa dla sukcesu finansowego Firmy
    jest strategia sprzedaży usługi, oparta na wynajmie aplikacji (SaaS), a nie na jej
    jednorazowej sprzedaży. Wymusza ona nowoczesne i skuteczne podejście do zarządzania
    firmą, projektami, relacjami z klientami oraz generuje pozytywny, stale rosnący i
    zapewniający bezpieczeństwo finansowe przepływ gotówki.
    MODEL BIZNESOWY IAI S.A .
    Źródło: IAI Spółka Akcyjna.
    Miesięczny koszt wynajmu IAI-Shop.com (IdoSell Shop) dla jednego sklepu wynosi od 149 zł netto
    w najniższym planie taryfowym do 9999 zł netto w najwyższym standardowym planie
    taryfowym, w cenie wliczona jest opłata za dedykowany serwer wirtualny. Ponad to oferowane
    są indywidualnie, niestandardowe plany dla najbardziej wymagających klientów. Dodatkowo
    Firma dostarcza rozwiązania do prowadzenia wielu sklepów naraz oraz elementy dodatkowe
    systemu, za które klienci wnoszą dodatkowe opłaty. Więcej informacji znajduje się w cenniku na
    stronach internetowych Spółki .
    Wdrożenia nowych sklepów prowadzone są według wypracowanych reguł, które gwarantują
    przewidywalny koszt, czas i jakość. Ceny wdrożeń różnicują się według czasu, jaki potrzebny
    jest na przygotowanie sklepu w wybranym pakiecie graficznym. Najtańsze wdrożenie nie
    zawiera prac graficznych, mając naliczoną tylko opłatę aktywacyjną (599 zł netto lub 0 złotych
    przy umowie zawarte , ale pozwala na stworzenie bardzo zindywidualizowanego wyglądu sklepu
    i aplikacji mobilnej. Istnieje też możliwość stworzenia indywidualnego pakietu wdrożeniowego o
    ustalonym przez klienta zakresie i budżecie. Podobnie w IdoSell Booking możliwe jest
    wykupienie kompleksowej usługi konfiguracji oraz wdrożenia własnej strony Wizytówki obiektu
    w bardzo atrakcyjnej cenie . Ceny wdrożeń są atrakcyjne i przystępne zarówno dla małych, jak i
    średnich oraz dużych klientów. Standaryzacja procedur zapewnia możliwości masowej obsługi
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 27 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    klienta. Wszystkie prace i usługi, które wykonuje Spółka są kalkulowane pod względem
    rentowności godziny pracy poświęconej realizacji danego zadania. Kalkulacja dotyczy cen
    wdrożeń, na które składają się czas pracy grafików, instalacje sklepów, opłaty abonamentowe,
    obejmujące pracę administratorów, pracę działu wsparcia oraz wszelkie zmiany programistyczne
    i graficzne w sklepach. Dzięki jasnej polityce cenowej Spółka osiąga rentowność z każdej
    przepracowanej godziny, zapobiegając rozliczaniu klientów według różnych stawek.
    Wdrożenia usług IdoSell Booking opierają się model prowizyjny lub ryczałtowy (zależnie od
    wielkości biznesu klienta i jego wygody) oraz opłaty za usługi dodatkowe, na przykład
    graficzne. Duzi klienci mogą skorzystać z opłat abonamentowych, kalkulowanych
    indywidualnie , wtedy nie ponoszą opłat prowizyjnych. W modelu prowizyjnym, prowizja
    pobierana jest tylko za rezerwacje złożone przez Widget oferowany za pomocą usługi. Klienci
    IdoSell Booking ponoszą opłatę 49 zł rocznie oraz 1% od wartości rezerwacji, więcej informacji
    znajduje się na cenniku na stronach internetowych Spółki .
    Wszystkie sklepy tworzone w oparciu o IAI-Shop.com (IdoSell Shop) oraz usługi z zakresu
    IdoSell Booking cechują się architekturą pozwalającą na bardzo dobre indeksowanie i
    pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Cechą wyróżniającą IAI-Shop.com
    jest możliwość bardzo elastycznego dopasowania do profilu i branży niemal każdego
    klienta. IAI jest liderem w wielu rozwiązaniach integracyjnych. Rozwiązania są tworzone w
    myśl idei Otwartego Software as a System, pozwalając na integrację wielu różnych usług od
    wielu różnych innych podmiotów, np.: agencji interaktywnych, firm zajmujących się
    usługami internetowymi takimi jak systemy CRM lub usług kurierskich. Otwarta
    architektura pozwala na tworzenie wielu nowych zastosowań, ciekawych wdrożeń i tworzy w ten
    sposób ekosystem obok obu usług Emitenta. W ten sposób Emitent buduje naturalne, nowe
    kanały sprzedaży swoich usług.
    Dodatkowo IAI w ramach swojej oferty oferuje klientom dodatkowo płatne zintegrowane usługi
    płatności elektronicznych (IAI Pay), usługi kurierskie (IAI Broker), wysyłkę SMS czy
    zakup SSL. Jest to źródło dodatkowych przychodów dla Spółki, które jest pochodną
    przychodów obsługiwanych sklepów. Usługi te są oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach,
    dzięki temu, że Spółka reprezentuje obsługiwane firmy w negocjacjach jako lider grupy
    zakupowej. To pozwala już małym sklepom osiągnąć korzystne warunki finansowe przy
    usługach pośrednictwa płatności lub zakupie usług kurierskich.
    Spółka jest także liderem technologicznym na rynku rozwiązań do internetowej sprzedaży
    międzynarodowej. Wchodząc na rynki zagraniczne, szczególnie Wielką Brytanię i Irlandię,
    Spółka stworzyła szereg rozwiązań do eksportu towarów sprzedawanych przez Internet,
    które teraz wykorzystywane są przez jej polskich klientów. Są to przede wszystkim
    wielojęzyczne maski sklepów, pełna obsługa wielowalutowości, usług kurierskich, stref
    czasowych oraz integracje z międzynarodowymi potentatami e-handlu jak Amazon lub eBay
    (oraz kilka innych porównywarek) i usługami pośrednictwa w płatnościach elektronicznych.
    Kolejnym wyróżnikiem oferty IAI na rynku jest kompleksowa obsługa marketingu
    wielokanałowego (multi-channel) i integracji sprzedaży internetowej i tradycyjnej
    ( omnichannel ) oraz s przedaży towarów wirtualnych (muzyka, e-booki , także jako OPS –
    One Page Shop, czyli sklep tylko dla jednego towaru ) . Usługa IAI-Shop.com (IdoSell Shop)
    pozwala na jednoczesną sprzedaż w wielu kanałach dystrybucji: od tradycyjnych sklepów
    internetowych, przez tematyczne specjalistyczne sklepy internetowe, sklepy multibrandowe,
    programy lojalnościowe, partnerskie, sprzedaż mobilną, aukcje internetowe, porównywarki, f-
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 28 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    commerce i wiele innych możliwości. Dzięki zaawansowanym narzędziom raportowania
    wyników oraz testom A/B klienci Spółki uzyskują dokładne wyniki prowadzonej sprzedaży i
    mogą skupiać się na optymalnych dla nich rozwiązaniach. Dodatkowo w pełni wspiera i
    automatyzuje dropshipping i cross-docking - czyli logistyka bez magazynu . Dropshipping i
    cross-docking to dwa podejścia do sprzedaży, w których sklep internetowy sprzedaje towar
    którego fizycznie nie posiada. Te rozwiązania szczególnie polecane są dla sklepów
    zaczynających swoją działalność oraz już funkcjonujących, a chcących poszerzyć swój
    asortyment.
    Spółka oferuje również aplikacje pomocnicze, które wspomagają korzystanie z IAI-Shop.com
    (IdoSell Shop) i działają w jednej chmurze programów, idealnie współpracując ze sobą. Takimi
    aplikacjami są:
     Bridge - praktycznie bezobsługowy program komunikujący sklep IAI-Shop.com z wewnętrznym
    programem fakturowo-księgowym klienta. Pozwala na kontrolę nad ofertą, magazynem, oraz
    obsługiwanie zamówień z Internetu bezpośrednio z systemu f-k lub zarządzania hotelem.
    Automatyczna wymiana danych o cenach, stanach magazynowych, rezerwacjach i zamówieniach
    pozwala klientom skoncentrować się na sprzedaży. Dowiedz się więcej o Bridge na stronie WWW
    IAI S. A.
     IAI POS - aplikacja do obsługi kasowej sklepu i odbiorów osobistych, realizując strategię omni-
    channel. Dzięki współpracy z drukarkami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych, z
    powodzeniem zastąpi inny system sklepowy, zwłaszcza jeżeli firma ma wiele punktów kasowych.
    POS korzysta z gospodarki magazynowej IAI-Shop.com, co pozwala na automatyczną wymianę
    informacji i synchronizację stanów magazynowych ze sklepem internetowym. Dodatkowo
    program pozwala na pracę bez stałego połączenia z Internetem. Dowiedz się więcej o POS na
    stronie WWW IAI S.A.
     IAI Downloader – program służący do importowania i aktualizowania oferty na podstawie danych
    pochodzących od dostawcy. Aplikacja łączy sklep z hurtownią, pobiera ofertę wraz z cenami,
    opisami i zdjęciami oraz w kilka chwil umieszcza ją w Twoim sklepie. Automatycznie
    przeprowadza także kolejne aktualizacje danych w sklepie, w razie zmiany dostępności i cen
    produktów w hurtowniach. IAI Downloader działa w oparciu o stworzony przez IAI S.A. format
    IOF ( więcej o IOF ) , a także o formaty XML i CSV. Program IAI Downloader jest przeznaczony
    dla sklepów, które chcą zautomatyzować proces importowania i aktualizowania oferty od
    dostawców. Oprócz kompleksowych integracji z hurtowniami, IAI Downloader pozwala
    przeprowadzać jednorazowe importy towarów (np. w przypadku przenoszenia towarów do sklepu
    IAI-Shop.com z poprzenio używanej platformy), oraz masowe aktualizacje na istniejących już w
    Panelu Administracyjnym IAI-Shop.com towarach. Dowiedz się więcej o Downloderze na
    stronach IAI S.A.
     IAI Printer - to zewnętrzna aplikacja uruchamiana w środowisku Windows po stronie klienta.
    Działa jako serwer wydruku paragonów fiskalnych i dokumentów sprzedaży z panelu
    administracyjnego oraz z aplikacji pomocniczej IAI POS i IAI Scanner. Zaletą aplikacji jest szybki
    proces konfiguracji drukarek oraz prosty mechanizm działania - jako usługi nasłuchującej na
    określonym porcie i adresie IP. Dowiedz się więcej o IAI Printer na stronach IAI S.A.
     IAI Scanner - Podstawą działania każdego dużego sklepu jest system WMS do obsługi magazynu i
    procesu realizacji zamówień, zwrotów i reklamacji. Aby sprawnie nim zarządzać i automatyzować
    pracę obsługi stworzono specjalne urządzenia - kolektory danych. Spółka stworzyła własny
    system, instalowany na kolektorach danych, który spina w całość zdarzenia zachodzące w hali
    magazynowej z tymi, które odpowiadają za pracę całego sklepu internetowego. IAI Scanner to
    aplikacja, która umożliwia wykorzystanie kolektora danych używanego przez duże sklepy
    internetowe. IAI Scanner został stworzony dla dużych sklepów internetowych, które codziennie
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 29 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    zarządzają dużą liczbą dostaw oraz zamówień od klientów. IAI Scanner kładzie kres długim i
    żmudnym procesom logistycznym związanym z przyjmowaniem oraz wydawaniem towarów oraz
    inwentaryzacją. Redukcja czasu wykonywania operacji magazynowych. Efektywniejsza i
    bezpieczniejsza obsługa logistyki. Zmniejszenie ryzyka popełnienia błędów ludzkich. Dowiedz
    się więcej o IAI Scanner na stronach IAI S.A.
     IAI ERP Exporter - to darmowa dla wszystkich klientów IAI-Shop.com (IdoSell Shop) aplikacja,
    dzięki której sklep pobierze z panelu administracyjnego IAI-Shop.com dokumenty magazynowe,
    sprzedaży oraz wpłat i wypłat w uniwersalnym formacie EDI++ (EPP). W ten sposób pobrane
    pliki szybko można zaimportować do swojego programu sprzedażowo-magazynowego, czy
    przekazać do swojego biura rachunkowego. IAI ERP Exporter skraca czas przepływu dokumentów
    i automatyzuje proces pobierania ich w formie elektronicznej. Dzięki zastosowaniu Java, można
    go uruchomić na dowolnym systemie operacyjnym, w tym Windows, MacOS i Linux. Dowiedz
    się więcej o IAI ERP Exporter
     Aplikacje mobilne sklepów internetowych - Dzięki aplikacji mobilnej dla IAI-Shop.com
    (IdoSell Shop) konsument jest na bieżąco z najnowszymi promocjami i trendami, niezależnie od
    czasu i miejsca, w którym się znajduje. Może też szybko i bezpiecznie złożyć zamówienie.
    Interfejs aplikacji tworzony jest na wzór wersji mobilnej lub RWD sklepu, co pozwala zachować
    spójność identyfikacji wizualnej marki. Aplikacja projektowana jest na platformy App Store
    (iPhone) oraz Google Play (Android).
     Mobilna aplikacja do zarządzania rezerwacjami IdoSell Booking - aplikacja na iPhone i
    Android pozwala na obsługę rezerwacji, bez potrzeby logowania się do panelu administracyjnego,
    w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki możliwości pracy w trybie offline, dodawaniu i zarządzaniu
    rezerwacjami, blokowaniu dostępności terminów, automatycznej synchronizacja oraz
    nieskomplikowanemu i intuicyjnemu interfejsowi sprawdza się w szybkim zarządzaniu obiektami
    noclegowymi. Więcej na stronach IAI S.A.
     IdoSell Booking Bridge - aplikacja dedykowana dla właścicieli obiektów noclegowych, którzy
    korzystają z systemu X2Hotel firmy Adith, KWHotel Standard firmy Kajware lub S4H Hotel
    firmy S4H Spółka z o.o. IdoSell Booking Bridge łączy panel programu rezerwacji hotelowej
    IdoSell Booking z oprogramowaniem hotelowym, przenosząc do niego informacje o rezerwacjach,
    cenach i danych klientów oraz w drugą stronę przenosząc do internetu informacje o wolnych
    miejscach i terminach. Pozwala na prowadzenie równolegle rezerwacji offline i on-line. IdoSell
    Booking Bridge jest aplikacją dla systemu operacyjnego Windows, instalowaną i uruchamianą na
    stacjonarnym komputerze. Dowiedz się więcej o IdoSell Booking Bridge .
    Istotnym aspektem działalności Spółki jest fakt, iż zamiast sprzedawać swój produkt, wynajmuje go
    oferując przy tym szereg usług związanych z projektowaniem, przygotowaniem oraz hostingiem
    stron. Dzięki takiej organizacji klient otrzymuje kompleksową obsługę od etapu
    projektowania strony aż do etapu administrowania już istniejącą platformą oraz ma dostęp
    do licznych aktualizacji oferowanych przez IAI S.A., automatycznie instalowanych przez
    IAI S.A. każdemu klientowi, bez potrzeby kupowania kolejnych, nowych, produktów.
    Natomiast Spółka zyskuje liczną grupę stałych klientów, którzy generują dla Spółki
    regularne przychody . Obie usługi, IAI-Shop.com (IdoSell Shop) i IdoSell Booking tworzone są
    według najnowszych trendów panujących w Internecie. Model usług oparty jest o SaaS. Dzięki
    temu wszystkie programy i usługi oferowane przez Spółkę współpracują ze sobą generując
    efekty synergii. Cennik usług oferowanych przez IAI S.A. został opracowany tak, aby usługa
    IAI - Shop.com (IdoSell Shop) była przystępna cenowo zarówno dla małych, jak i bardzo dużych
    sklepów internetowych. Koszt wdrożenia nowego sklepu zależy przede wszystkim od stopnia
    jego skomplikowania. Koszt utrzymania zależy m.in. od ilości towarów oraz ruchu
    generowanego przez sklep - większy klient płaci więcej. Z kolei usługi serwisowe i integracyjne
    naliczane są proporcjonalnie do czasu, jaki jest potrzebny na wprowadzenie zmian w programie
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 30 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    lub wyglądzie sklepu. Każdy klient obciążany jest taką samą stawką godzinową za pracę
    grafików lub programistów.
    Analizując zmiany w strukturze rynku w Polsce oraz informacje płynące od klientów można
    zauważyć, że zdecydowanie rośnie popyt na usługi kierowane do hurtowni sprzedających przez
    Internet (tzw. Sklepy B2B). Klienci zwracają również większą uwagę na usługi zaawansowane i
    gotowi są za nie więcej płacić. Aż 90% przedsiębiorstw zaopatruje się w Internecie. Coraz więcej
    nowych firm planuje otworzyć swoje sklepy internetowe. Spółka IAI przewiduje, że dzięki
    usługom integracyjnym oraz systemowi IAI-Shop.com (IdoSell Shop), który umożliwia
    sprzedaż hurtową i detaliczną, wiele z firm planujących rozpocząć działania B2B w
    Internecie skorzysta z jej rozwiązań.
    Z analizy rynku wynika, że coraz mniej sklepów internetowych korzysta z oprogramowania
    darmowego lub wytwarzanego we własnym zakresie. Firmy zdecydowanie częściej decydują się
    na zakup gotowych rozwiązań. Koszty dostosowywania i rozwijania oprogramowania wewnątrz
    firmy handlowej są nieproporcjonalnie wysokie w porównaniu z zakupem lub wynajmem
    gotowego systemu sprzedaży w SaaS. Popularne programy oferowane jako open-source tj.
    Prestashop lub Magento nie są darmowe a na pewno nie są tanie we wdrożeniu i utrzymaniu.
    Klient ponosi koszty nie tylko samej licencji, ale również jej konfiguracji, dostosowania do
    własnych potrzeb oraz wykorzystania infrastruktury serwerowej. Koszty takiego sklepu w
    oparciu o Magento mogą wynosić nawet kilkaset tysięcy złotych rocznie. Cieszą się pewną
    popularnością z uwagi na to, że są otwarte i są przedstawiane jako rozwiązania w pełni
    dostosowalne do potrzeb klientów. Jednak ze względu na wysoką cenę oraz często problemy z
    dalszym rozwojem oraz kosztami instalacji i utrzymania, nie trafiają do szerokiego grona
    klientów. . Dużą wadą systemów otwartych jest to, że pochodzą z USA i pomimo utworzenia
    polskich wersji językowych, nie oddają w pełni realiów panujących w Unii Europejskiej.
    Przejawia się to przede wszystkim w braku wsparcia dostaw, firm kurierskich, zarządzaniu
    podatkiem VAT. Tworzone są przez wielu informatyków na całym świecie, którzy sami zwykle
    nie prowadzą sklepu internetowego, przez co wiele funkcji, które posiadają systemy, jest
    bezużytecznych. Wszystkie te aspekty podnoszą całkowity, realny koszt utrzymania i korzystania
    z systemu opartego o rozwiązania otwarte.
    W zakresie dostaw infrastruktury, IAI S.A. współpracuje z wysoce wyspecjalizowanymi firmami.
    Głównym dostawcą Spółki w zakresie infrastruktury serwerowej jest jeden z największych i
    najnowocześniejszych dostawców usług hostingu serwerów w Europie. Ze względu na
    działalność czysto usługową IAI S.A. nie posiada dużej grupy dostawców. Prace związane z
    IAI - Shop.com wykonuje we własnym zakresie.
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 31 / 32


    IAI S.A.
    ul. Piastów 30
    71-064 Szczecin (Polska)
    Struktura akcjonariatu
    W obrocie na NewConnect znajdują się akcje serii B i C.
    Struktura udziałów w kapitale zakładowym na 14 sierpnia 2017 r.
    Seria A Seria B i C
    (dopuszczone do
    obrotu na NewConnet) Łączna liczba
    akcja Udział
    Procentowy
    Paweł Fornalski 4 893 750 543 650 5 437 400 66,67%
    Sebastian Muliński 1 856 250 209 816 2 066 066 25,33%
    Pozostali Akcjonariusze 652 769 652 769 8,00%
    Razem 6 750 000 1 406 235 8 156 235 100,00%
    Struktura głosów na WZA na 14 sierpnia 2017 r.
    Akcje serii A są imienne i uprzywilejowane co do głosu w stosunku 2:1. W związku z tym struktura
    głosów na WZA przedstawia się następująco:
    Głosy na WZA Udział procentowy
    Paweł Fornalski 10 331 150 69,31%
    Sebastian Muliński 3 922 316 26,31%
    Pozostali Akcjonariusze 652 769 4,38%
    Razem 14 906 235 100%
    Z uwagi na wprowadzenie akcji serii C do Alternatywnego Systemu Obrotu, dominujący
    akcjonariusze IAI S.A. tj. Paweł Fornalski (Prezes Zarządu) i Sebastian Muliński (Wiceprezes
    Zarządu) posiadający wtedy odpowiednio 66,67% i 25,29% udziału w kapitale zakładowym,
    złożyli zobowiązania w sprawie czasowego wyłączenia zbywalności wszystkich posiadanych
    dotychczas akcji IAI Spółka Akcyjna. Akcjonariusze wymienieni powyżej zobowiązali się, że w
    terminie do dnia 30 września 2012 roku nie dokonają, nie obciążą oraz nie będą zawierać
    żadnych umów, które dotyczyłyby zbycia lub obciążenia jakiejkolwiek z posiadanych przez nich
    akcji serii A oraz B.
    Paweł Fornalski, Prezes Zarządu
    Sebastian Muliński, Wiceprezes Zarządu
    Raport kwartalny IAI S.A. za okres od 1 kwietnia 2017 do 30 czerwca 2017 r.
    Więcej informacji w dziale Relacje inwestorskie na www.iai-sa.com
    Strona 32 / 32


    Treść w podglądzie może zawierać błędy powstałe podczas konwersji plików pdf.

Źródło: strona internetowa spółki, relacje inwestorskie, raporty bieżące i okresowe.

Oceń raport:


Pozytywny

Neutralny

Negatywny

WSZYSTKIE KOMUNIKATY SPÓŁKI
Informacje o spółce
Nazwa:IAI SA
ISIN:PLIAI0000014
NIP:8522470967
EKD: 62:09 pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych
Adres: al. Piastów 30 71-064 Szczecin
Telefon:+48 91 4436600
www:www.iai-sa.com
Komentarze o spółce IAI
2018-05-21 21-05-45
iGPW
Nikt jeszcze nie skomentował tej spółki,
możesz być pierwszy.
Odpowiedzialność
prawna

Zgłoś moderatorowi
Copyright © 2017 iGPW
PiriBit Sebastian Urbański
ul. Okopowa 113/19 p.1
91-849 Łódź
NIP: 888-28-35-649
Ta strona używa ciasteczek (Regulamin/Polityka cookies). Serwis iGPW funkcjonuje obecnie w wersji beta, oznacz to, iż niektóre jego funkcje mogą nie działać poprawnie.