Rozmowa z Prezesem Zarządu Forever Entertainment S.A

Już 7 listopada mamy przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w czacie inwestorskim z Panem Zbigniew Dębicki Prezesem Zarządu Forever Entertainment S.A.

Czat będzie trwać 30 minut i rozpocznie się o godzinie 17:30, podczas trwania czatu każdy zainteresowany może zadawać pytania. W celu zapewniania odpowiedniego poziomu dyskusji treści podlegają moderacji.

Swoje pytania możecie Państwo przesyłać już teraz, po zatwierdzeniu przez moderatora zostaną one opublikowane w chwili uruchomienia czatu.

Sebastian Urbański(Moderator)
2018-11-01 00:00:00
Witam wszystkich Państwa serdecznie.
Za chwilę rozpoczynamy czat z Panem Zbigniewem Dębickim.

Pan Zbigniew jest już z nami i przygotowuje odpowiedzi na pierwsze pytania.
xshopper
2018-11-03 10:33:58
Do końca czwartego kwartału zostały niecałe 2 miesiące, a więc trudno uwierzyć, że Hollow 2 i Fear Effect Reinvented zostaną wydane jeszcze w tym roku. Czy może Pan potwierdzić lub zaprzeczyć, że gry te zostaną wydane w 4Q 2018?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:25:15
@xshopper Spółka aktualizuje harmonogram premier według najnowszych informacji. Jak tylko nasi partnerzy i współwydawcy przekażą nam informację o zmianie terminu premiery, niezwłocznie aktualizujemy harmonogram. Jednocześnie przypominam, że w harmonogramie podane są tylko i wyłącznie przybliżone dane, które w dowolnym momencie mogą ulec zmianie.
Marek
2018-11-04 19:21:03
Patrząc na kurs od dnia debiutu spółki na rynku można stwierdzić, że jest to stabilna przystań dla inwestorów długoterminowych, która nie serwuje swoim udziałowcom większych niespodzianek. I tutaj pojawia się pytanie, czy w tak długiej perspektywie pewną stagnację rozwoju spółki postrzega Pan jako coś dobrego, czy może widzi Pan minusy braku dynamiki?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:27:08
@Marek Nie powiedziałbym, że kurs FE znajduje się w stagnacji, raczej w stabilnym trendzie wzrostowym.
vivex
2018-11-05 09:17:23
Jaki cel miała ostatnio przeprowadzona przez Pana transakcja? Czy zakup prawie 70 tyś. akcji związany jest z tak dużą wiarą w stabilność kursu, Czy kryje się za tym coś więcej?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:29:09
@vivex W mojej osobistej ocenie aktualna wycena akcji względem osiąganych wyników jest atrakcyjna, dlatego jak tylko zakończył się okres zamknięty dokonałem zakupu akcji.
Arbiter
2018-11-05 15:06:12
Czy spółka planuje powyrzekanie kapitału poprzez emisję nowej serii akcji? Jeżeli tak to na jakie cele przeznaczono by kapitał?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:30:05
@Arbiter Spółka nie planuje aktualnie żadnej emisji akcji.
Karol Paja
2018-11-05 17:53:49
Dlaczego spółka nie inwestuje bardziej we własne studio deweloperskie?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:32:25
@Karol Paja Spółka inwestuje bardzo dużo we własne zespoły deweloperskie. W innym wypadku nie mogłaby tworzyć takich gier jak Hollow 2, Frederic 3, Sparkle 4, Shimmering Lagoon, Plague in Us, a także zajmować się portowaniem na tak dużą skalę.
123456
2018-11-07 09:15:31
Jak odbiera Pan zachowanie kursu po publikacji wyników za 3 kwartał? Niby wynik lepszy niż przewidywany a widać, że wiara inwestorów bardzo ogranicznona, z czego to może wynikać?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:34:02
@123456 Koncentrujemy się na polepszaniu wyniku kwartalnego, a to na pewno sprawi, że wcześniej czy później Spółka zostanie zauważona przez większych inwestorów.
wojok
2018-11-07 11:46:55
Dzień dobry

Jak daleko są posunięte prace nad FE Reinvented ?
Czy uwzględniliście uwagi uzyskane od graczy na pokazach w Paryżu ?

Miłego dnia
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:35:50
@wojok Prace idą zgodnie z harmonogramem. Oczywiście wszystkie istotne uwagi graczy z PGW zostaną przez nas uwzględnione w finalnej wersji gry. Najważniejsze dla nas jest jednak to, że gra cieszy się dużym zainteresowaniem graczy.
Tomek W
2018-11-07 12:49:40
Jak prognozuje Pan wyniki za 4 kwartał? Będzie w tym kwartale jeszcze jakaś znacząca premiera?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:37:33
@Tomek W Spółka nie przekazuje prognoz swoich wyników, może zmieni się to w roku 2019. Jeżeli chodzi o drugie pytanie, to tak, spodziewamy się przynajmniej jednej istotnej premiery w IV kwartale.
Darusuk
2018-11-07 14:56:28
Witam.
Mając na uwadze iż spółka osiąga głównie zyski z platformy NS chciałbym zapytać o dywersyfikacje portfela czyli produkcję i planowane zyski na pozostałe większe platformy typu PS4 czy XBOX? Czy zatem są w planie większe tytuły na 2019r na owe platformy i pozostałe?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:39:32
@Darusuk Spółka aktualnie pracuje nad wprowadzeniem kilku tytułów na wymienione przez Pana platformy. Jednocześnie Spółka cały czas wydaje gry również na PC, Mac, Linux, iOS i Android.
Kkkka
2018-11-07 17:23:06
Dzień dobry, czy aktualnie prowadzone są jakieś rozmowy dotyczące pozyskania środków na stworzenie gry klasy AAA? Jeżeli tak to jaka forma finansowania jest brana pod uwagę ?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:41:43
@Kkkka Jeżeli chodzi o własne produkcje, to ze względu na minimalizowanie ryzyka Spółka aktualnie koncentruje się na grach AA, ale prowadzone są rozmowy na temat koprodukcji gier AAA.
Piotr
2018-11-07 17:31:39
Czy realne jest, że uda się spółce wydać samodzielnie kiedykowiek jakąkolwiek grę na konsolę Xboxe? Z czego np. wynika, że dotychczas nie udało się spółce wydać ani Timbermana, ani też Hollow?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:43:25
@Piotr Spółka nie ma z tym absolutnie żadnego problemu, po prostu ze względu na lepszą rentowność, większość zasobów produkcyjnych jest przekierowana na Nintendo Switch.
Piotr
2018-11-07 17:31:51
Czy w najnowszej produkcji Hollow 2 zostaną wyeliminowane/poprawione elementy rozgrywki, które sprawiły, iż gra spotkała się z szeroką krytyką recenzentów i mediów branżowych?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:44:10
@Piotr Jak najbardziej wzięliśmy pod uwagę większość opinii graczy.
Ernest
2018-11-07 17:34:07
Trochę abstrakcyjne pytanie, ale spróbuję.
Gdzie widzi Pan FE za 5 lat. Czy strategia firmy sięga tak daleko?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:46:39
@Ernest Mamy wiele ambitnych planów na najbliższe 5 lat, jednym z nich jest zostać największym wydawcą gier indie w Europie Środkowej.
xshopper
2018-11-07 17:35:24
W przypadku Hollow 2 jednak sami jesteście producentem i wydawcą, więc chyba wiecie Państwo, czy termin 4 kwartału jeśli chodzi o premierę jest zagrożony? Kiedy dostaniemy jakieś materiały z gry, bo póki co demo dostępne jest tylko na targach...
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:49:04
@xshopper W przypadku Hollow 2 mamy też partnerów zainteresowanych wersją pudełkową i wydaniem gry na rynku japońskim, więc dopiero po ustaleniu z nimi dogodnego terminu premiery, będziemy mogli przekazać go szerokiej publice. Akcja marketingowa rozpocznie się wkrótce.
xxx
2018-11-07 17:37:39
Firma dwukrotnie korzystała z dotacji UE, czy planujecie składać kolejne wnioski o dofinansowania w najbliższej przyszłość?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:49:30
@xxx Jak najbardziej mamy takie plany.
Sylwia J
2018-11-07 17:42:31
Którą ze spółek na NC, może na GPW postrzega Pan jako bezpośrednią konkurencję dla FE?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:51:41
@Sylwia J Nie widzę w tej chwili bezpośredniej konkurencji dla FE na NC.
RobertU
2018-11-07 17:44:36
- Jak Państwo oceniają premierę gry Prodigy Tactics? Czy nie spodziewali się Państwo większego zainteresowania ze strony graczy?
- Czy takie produkty jak Prodigy Tactics i Hollow będą jeszcze rozwijane na PC? Wielu graczy ocenia te gry na całkiem niezłe tytuły, tylko narzekają na różne błędy i niedopracowania.
- Co z takimi tytułami jak Barbarian oraz Shadow Over Isolation? Czy ich produkcja idzie zgodnie z planami, czy spółka skupia się obecnie na innych tytułach?
- Jaki jest ulubiony tytuł Pana Prezesa z całego katalogu gier FE?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:24:46
@RobertU Premiera PT była znacznie słabsza niż zakładaliśmy.
Będziemy przygotowywać patch dla Hollow.
W przypadku SOI i Barberian jesteśmy w trakcie podejmowania decyzji "co dalej".
Wszystkie gry z serii Frederic są moimi ulubionymi grami:-).
Piotr
2018-11-07 17:46:02
Jaki był odbiór Fear Effect Reinvented ze strony graczy podczas ostatnich targów w Paryżu? Ile osób pojawiło się na stoisku na której prezentowano grę, a ile zagrało w wersję demo? Czy demo prezentowane w Paryżu było wczesną alfą? Kiedy spodziewana jest jakaś mocniejsza kampania marketingowa Fear Effect Reinvented?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:58:38
@Piotr Gra spotkała się z dużym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Ciężko mi powiedzieć ile dokładnie osób zagrało w demo FER na PGW, ale stoisko prawie cały czas było pełne chętnych do testów i pozostawienia opinii graczy. Demo prezentowane na PGW było wczesną betą. Kampania marketingowa jest w toku, ale oczywiście najsilniejsze uderzenie będzie miało miejsce na tydzień przed premierą.
Arcyged
2018-11-07 17:52:13
Czy spółka ma w planach przejście z NC na parkiet główny?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 17:53:55
@Arcyged W związku z dynamicznym rozwojem Spółki, rozważamy aktualnie wiele opcji.
Piotr
2018-11-07 17:53:55
Na jakim etapie znajduje się produkcja Shimmering Lagoon? Kiedy planowany jest debiut tej gry? Czy nie obawia się Pan, że b. dużym zagrożeniem dla tej gry jest świetnie przyjmowana przez graczy dość podobna gra „Farm Together”. Czym będzie wyróżniała się gra Shimmering Lagoon na tle wspomnianej produkcji? W czym będzie od niej ewentualnie lepsza?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:00:34
@Piotr Shimmering Lagoon jest na etapie wersji beta. Dla nas platformą docelową dla SL jest Nintendo Switch, a tam za dużo konkurencji aktualnie nie mamy.,
Piotr
2018-11-07 17:54:32
Które miejsce w Europie i na Świecie zajmuje Forever Entertainment pod względem ilości gier wprowadzonych na konsole Nitendo Switch?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:02:09
@Piotr Nie są prowadzone oficjalne statystyki w tej dziedzinie, ale z naszych informacji wynika, że jesteśmy jednym z najwiekszych wydawców w Europie pod względem ilości wydanych tytułów.
Piotr
2018-11-07 17:54:52
Czy spółka prowadzi jakiekolwiek rozmowy na temat wprowadzenia na konsole Switch produkcji, które sprzedały się np. w milionach, bądź setkach tysięcy sztuk na platformie Steam, czy też obecna pozycja Spółki na platformie Switch nie stwarza jeszcze możliwości do takich rozmów?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:03:56
@Piotr Jak najbardziej, co więcej mamy już podpisane umowy na takie tytuły (Timberman, Agony, Hard West, Phantom Doctrine itd.)
Sebastian Urbański(Moderator)
2018-11-07 17:56:10
Pan Zbigniew zgodził się na przedłużenie czatu o dodatkowe 30 minut w związku z dużym zainteresowaniem i merytorycznymi pytaniami.
Piotr
2018-11-07 17:56:45
Dzięki Panie Prezesie za przedłużenie czatu :)
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:04:57
@Piotr Cała przyjemność po mojej stronie. Zawsze miło podyskutować w miłym towarzystwie :-).
xshopper
2018-11-07 17:57:19
Czy spółka jest w stanie określić ile kopii gry Hollow się sprzedało? Chociaż mniej więcej. Czy liczba ta przekroczyła 50 tys na wszystkie platformy?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:06:08
@xshopper Wkrótce będziemy hucznie świętowali przekroczenie 100 tysięcy egzemplarzy.
Rumi
2018-11-07 17:57:26
Czy spółka ma w planie skup akcji?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:06:39
@Rumi W związku z dynamicznym rozwojem Spółki, rozważamy aktualnie wiele opcji.
Arcyged
2018-11-07 17:58:40
Czy zakupem akcji spółki są zainteresowane fundusze inwestycyjne ?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:07:36
@Arcyged Nie mogę udzielić odpowiedzi na to pytanie w tej chwili...
Darusuk
2018-11-07 18:06:30
Nie jestem pewny czy Foreveren sprzedaje również na rynku Chińskim. Jeśli nie to czy zamierza?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:09:34
@Darusuk Spółka jest obecna na rynku chińskim od kilku lat, ale jak na razie bez spektakularnych sukcesów. W 2019 planujemy poszerzyć naszą działalność w Państwie Środka.
xshopper
2018-11-07 18:07:14
Gratuluję sukcesu Hollow zatem! Na jakim etapie produkcji jest Hollow 2 i czy gracze otrzymają też demo na steam, jak miało to miejsce w przypadku Hollow 1.
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:11:15
@xshopper Hollow 2 tworzone jest głównie z myślą o NS, więc nie ma mowy o wersji demo.
Tomek W
2018-11-07 18:10:09
Liczba zapowiedzianych gier na Switcha stale rośnie, a ilość premier jest mniej więcej miesięcznie na stałym poziomie
Co robicie, by ilość specjalistów portujących nie była wąskim gardłem? Czy już nie jest?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:13:41
@Tomek W Nie czuję, aby aktualnie ilość posiadanych specjalistów była dla nas wąskim gardłem. W tej chwili wydajemy około 2-3 gry miesięcznie. W 2019 chcielibyśmy zwiększyć tą wartość do ok 4 gier miesięcznie.
Tomek W
2018-11-07 18:10:35
Czy wykonanie portu wydawanej obcej gry jest związane z wyższą prowizją? Na ile jest to element dodatkowej korzyści dla spółki?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:15:46
@Tomek W Nie do końca rozumiem Pana pytanie. Wyższą prowizję od czego? Spółka podpisuje tylko i wyłącznie umowy, które gwarantują jej udział w przychodzie ze sprzedaży. Nie zajmujemy się typową pracą na zamówienie.
Tomek W
2018-11-07 18:21:06
@Forever Entertainment S. A. W ramach umowy wykonujecie port na własny koszt?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:33:57
@Tomek W Wszystko zależy od umowy która każdorazowo jest negocjowana osobno.
Tomek W
2018-11-07 18:11:14
O ile ilosciowo amerykański rynek sprzedaży elektronicznej na NS jest lepszy od europejskiego i japońskiego - proszę o proporcje.
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:16:52
@Tomek W Mniej więcej wszystkie rynki podzielone są równo jeżeli chodzi o sprzedaż całkowitą. Jedyna różnica to upodobania graczy w danym regionie.
Tomek W
2018-11-07 18:11:35
Dlaczego przestaliscie informować o planowanym kalendarzu udziału w targach?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:17:39
@Tomek W Ten rok już się kończy, a na początku 2019 opublikujemy nasz ambitny plan wyjazdowy.
xshopper
2018-11-07 18:15:07
Jak dużą rolę w przychodach odgrywa 50% przychodów ze spółki UF Games założonej wspólnie z Ultimate Games?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:18:24
@xshopper Niestety jest to informacja poufna.
Kkkka
2018-11-07 18:15:48
Czy w treści środowych podsumowan jakie publikujecie Państwo na FB odnośnie pozycji na NS jest możliwość wskazania tygodniowych wolumenów sprzedaży? Takie działanie umocniłoby wiarygodność oraz byłoby oznaka prowadzenia bardzo transparentej polityki informacyjnej dla potencjalnych inwestorów. Czy są jakieś ograniczenia ze strony Nintendo co do publikacji takich danych ?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:19:31
@Kkkka Na ten moment nie planujemy przekazywania tego typu informacji. Możliwe, że zmieni się to w przyszłym roku.
Piotr
2018-11-07 18:18:17
Czy Hollow 2 będzie czymś szczególnym różnił się w zakresie rozgrywki od gry Hollow?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:20:13
@Piotr Tak, dużo większa dynamika akcji, znacznie więcej strzelania i mniej uciążliwych zagadek.
Tomek W
2018-11-07 18:22:45
@Forever Entertainment S. A. Będzie słynny klucz do machania? :)
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:34:36
@Tomek W Nie, ten pomysł ewidentnie nie wypalił.
Piotr
2018-11-07 18:22:30
Na jakim etapie jest produkcja Fear Effect Reinvented? Jaka wersja gry byla prezentowana podczas targów w Paryżu?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:26:10
@Piotr Na targach PGW była pokazywana wczesna Beta, jednak prace nad grą są znacznie bardziej zaawansowane.
xshopper
2018-11-07 18:23:36
Czy w Hollow 2 zobaczymy charakterystyczne upiorne panie? :) Jeśli tak, czy poprawiliście ich powolny i dziwny sposób poruszania się wytykany w recenzjach
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:27:00
@xshopper Panie będą i przyprowadziły koleżanki:-). Do tego nauczyły się strasznie szybko biegać...
Piotr
2018-11-07 18:28:29
@Forever Entertainment S. A. a koleżanki będą straszniejsze? czy ładniejsze? ;)
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:32:16
@Piotr W zależności od nastroju... :D
Darusuk
2018-11-07 18:34:53
@Forever Entertainment S. A. Dziękujemy również za miłą rozmowę. Bardzo pozytywne imformacje zostały przekazane.
Kkkka
2018-11-07 18:26:24
Jak wyglada spółka od strony kadrowej? W ostatnim raporcie zauważyłem lekki wzrost stanu zatrudnienia w spółce. Jak oceniłby Pan plany rozwojowe w tym zakresie na rok 2019 i kolejne lata? Jak spółka radzi sobie stazowo (pracownicy) oraz czy dostrzega jakieś trudności w rozwoju w związku z wysoka dynamika na rynku pracy.
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:29:11
@Kkkka FE to aktualnie około 50 osób, które pracują na zlecenie Spółki w różnych częściach świata. Faktycznie, dynamika rynku pracy w sektorze gier jest duża, ale mamy swoje sposoby na radzenie sobie z tym problemem.
Rumi
2018-11-07 18:29:41
A konkurencja na rynku pierwotnym - play way ?
Forever Entertainment S. A.(Prowadzący)
2018-11-07 18:32:50
@Rumi PW to aktualnie nasz partner.
Sebastian Urbański(Moderator)
2018-11-07 18:32:51
Dziękuję serdecznie wszystkim za udział w czacie.
W szczególności Panu Zbigniewowi za wszystkie udzielone odpowiedzi.

Był to pierwszy czat w ramach iGPW i mamy dużą nadzieję, że odebrali go Państwo pozytywnie.
Piotr
2018-11-07 18:35:09
Dzięki Panie Prezesie za spotkanie podczas czatu. Pozostaję wierzyć, że podobne czaty będą organizowane w przyszłości :)
Tomek W
2018-11-07 18:36:10
Dzięki i pozdrawiam.
Dlaczego FE na pierwszy ogień?
Sebastian Urbański(Moderator)
2018-11-07 18:41:24
@Tomek W Myślę, że mogę zdradzić taką informację :)
FE jest jedną z częściej obserwowanych spółek z NC na iGPW.
Zapisaliśmy twoją wiadomość

Czat został już zakończony i nie jest możliwe przesyłanie nowych pytań.

Odpowiedzi na zadane pytania mogą być dodawane jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu czatu.

Copyright © 2017 iGPW
PiriBit Sebastian Urbański
ul. Okopowa 113/19 p.1
91-849 Łódź
NIP: 888-28-35-649